ممکن است کرونا داشته باشید و متوجه نشویددبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر ۹۰ در صد مردم جامعه این پروتکل‌ها را رعایت کنند بیماری کرونا پس از سه ماه کنترل می‌شود و اگر این عدد به کمتر از ۶۰ تا ۷۰ در صد برسد بیماری به هیچ عنوان کنترل نخواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 29 October 2020
 
 
                                                   ممکن است کرونا داشته باشید و متوجه نشوید

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا سلیمانی روز چهارشنبه هفتم آبان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی استان البرز گفت: با گذشت هفت ماه از شیوع بیماری کووید ۱۹ ، بیمارستان‌ها با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم هستند ولی در سخت‌ترین حالت ممکن و شرایط بیماری قرار داریم.

 وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که بر سه اصل بهداشت دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است گفت: بر اساس نتایج مطالعات در برخی از کشورها مشاهده شده است که اگر ۹۰ در صد مردم جامعه این پروتکل‌ها را رعایت کنند بیماری کرونا پس از سه ماه کنترل می‌شود و اگر این عدد به کمتر از ۶۰ تا ۷۰ در صد برسد بیماری به هیچ عنوان کنترل نخواهد شد و این طولانی شدن بیماری در کشور نشان از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی است.

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۴۰ درصد از افراد جامعه که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند به صورت خفیف یا بدون علامت هستند و این افراد ناقلین بیماری هستند و به این دلیل است که تأکید می‌شود همه ماسک بزنند زیرا ممکن است افراد بدون علامتی که در جامعه در حال گردش هستند و هیچ نشانه‌ای از بیماری ندارند ولی دیگران را مبتلا کنند.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه ظرفیت انجام تست کرونا برای همه ی افراد جامعه وجود ندارد تاکید کرد: افراد با علائم خفیف با حفظ و رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک از خانه تا خانه و یا حتی در خانه به قطع زنجیره کرونا کمک کنند تا سایر افراد و خانواده به ویروس کرونا مبتلا نشوند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار