ورزشکار ایلامی از جمله قهرمانان نامی است که از 6 سالگی وارد حرفه زور ورزی شده و 10 عنوان قهرمانی و رکود جهانی آسیایی در مسابقات مختلف را از آن خود کرده است و توانسته رکورد کباده دنیا را جا به جا کند.
کد خبر: ۹۱۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 29 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام،سامان قلی‌پور گفت: از ۶ سالگی وارد حرفه زور ورزی شدم که جزو قدیمی‌ترین رشته‌های جهانی است و لقب بویکا(شکست ناپذیر) را به دلیل شکست حریف روسی در ۳۳ ثانیه که قهرمان دور قبل مسابقات بود، به من دادند؛ و توانستم 10 عنوان قهرمانی و رکود جهانی آسیایی را از آن خود کنم.

وی افزود: همچنین توانستم  رکورد کباده دنیا را  نیز جا به جا کنم، ورزشی که ۴۵۰۰ سال قدمت دارد و رشته پهلوانانی چون پوریا ولی و جهان پهلوان تختی بود قبل از من رکورد کباده ۲۸ بود که این رکورد را به ۱۱۰ ارتقا دادم.

این ورزشکار ایلامی ادامه داد: اولین مقام خود را در سال 2010 در رشته MMAکسب کردم و همچنین ۲ دوره در مسابقات برون مرزی ترکیه، یک دوره در ایتالیا، یک دوره در ارمنستان و یک دوره در گرجستان شرکت کرده و توانستم در تمامی این مسابقات به مقام قهرمانی برسم.

بلند کردن پراید 900 کیلوگرمی با گردن

حمید قلی‌زاده رئیس سازمان جهانی ثبت رکورد ایمارو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سامان قلی‌پور از جمله قهرمانان به نامی است که ۱۰ عنوان قهرمانی و رکورد جهانی آسیایی دارد و تا چند ماه  دیگر ان‌شاالله برای اولین بار در تاریخ رویه ارتفاعی پراید ۹۰۰ کیلویی را فقط با گردن بلند خواهد کرد.

وی افزود: در رشته‌های رزمی هم مربی لایق و موفقی است و شاگردان و قهرمانان خوبی را پرورش داده است باید بگویم در مسابقات شکستن اجسام سخت در مازندران  هم قهرمان شده است.

رئیس سازمان جهانی ثبت رکورد ایمارو گفت: توجه مسوولین و رسانه‌ها به حوزه ورزش بایستی بیشتر شود چون اگر این بی‌توجهی‌ها ادامه داشته باشد یقینا ورزشکاران و قهرمانان ما به کشورهای دیگر مهاجرت خواهند کرد باید نگاه‌ها به این سمت قوی‌تر از گذشته باشد؛ نگاهی از جنس دیده شدن که در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود؛ رسانه‌ها و صدا و سیما با نقش اثرگزار خود و دعوت از قهرمانان می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار