از چند ماه دیگر، حضور کرونا در جهان و ایران یک ساله می‌شود و همه ما تا حدودی از تاثیرات آن بر جامعه و تغییر رفتارهایمان با خبر هستیم.
کد خبر: ۹۱۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 28 October 2020

 

                                                   روش عجیب عروس‌ و ‌داماد برای گرفتن هدیه از اقوام!

به گزارش «تابناک»، اسما صابری، کارشناس روان‌شناسی و نوروتراپیست در روزنامه خراسان نوشت: یکی از تاثیرات کرونا بر جامعه را می‌توان کمرنگ شدن یک سری تعارف‌ها یا عادت‌ها دانست، مانند دست‌دادن، روبوسی کردن، برگزاری مراسم مختلف که بعضی‌هایشان به دلیل چشم‌و ‌هم چشمی هزینه های زیادی بر دوش برگزارکنندگان می‌گذاشت و هدیه دادن. در واقع حضور کرونا در جامعه باعث حذف چرخه‌ای از رفتارهایی شده است که بعضی‌هایشان قبلا بدون هیچ فکری همواره وجود داشتند بنابراین می‌توان به آن‌ها عادت گفت. جالب است که بدانید با حذف این چرخه‌ها اکنون درباره بعضی از آن عادت‌ها شروع به تفکر کردیم. در این بین و به تازگی در فضای‌مجازی، کارت عروسی در حال انتشار است که در آن شماره کارت بانکی ذکر و تاکید شده است بعد از واریز وجه هدیه با فلان شماره تماس بگیرید و اطلاع دهید. این رفتار ممکن است دارای علت‌های مختلف باشد که تصمیم داریم آن‌ها را بررسی کنیم تا بدانیم زمانی که با چنین کارتی روبه‌رو می شویم، واکنش مناسب چیست و از طرف دیگر، چاپ چنین کارتی درست است یا خیر؟

روش عجیب و ‌داماد برای گرفتن هدیه از اقوام!

هدیه دادن خوب است اما ...

قبل از هر چیز باید بدانید که منظور از رفتار سالم، رفتاری است که به خودمان و دیگران آسیب وارد نکند، چه در زمان حال و چه در آینده، با فکر انجام شود. بعضی از ما به واسطه تعارفات، همواره وارد بازی‌هایی شدیم که به دلیل عادت انجام می‌شود و پشت آن‌ها تفکری وجود ندارد. این رفتارها باعث شده‌اند برای خودمان و دیگران اختلال ایجاد کنیم. برای مثال بعضی افراد عروسی می‌گیرند و یک به یک هدیه‌هایی را که در آن مراسم داده می‌شود روی یک کاغذ می نویسند که چه فردی، چقدر هدیه داده است و حتی فیلم‌برداری می‌کنند تا در مراسم دیگری جبران کنند. این رفتار مشخصا سالم نیست چون همیشه یک طرف باید منتظر باشد تا مراسمی برگزار کند تا بلکه دیگری هدیه‌ای را که قبلا پرداخت کرده است، جبران کند. این‌که چشمی منتظر وجود دارد، به مرور زمان خسته کننده است و زمانی که حس کنیم دیگری به اندازه کافی جبران نکرده است، باعث عصبانیت خواهد شد. بنابراین هدیه دادن و هدیه گرفتن قطعا ایرادی ندارد و حتی توصیه هم می‌شود اما داشتن چنین نگاهی به این موضوع ، ناسالم به نظر می‌رسد.

باید با قلب‌مان هدیه بدهیم

بعضی از ما گاهی دست به تعارفات می‌زنیم چون نمی‌توانیم نه بگوییم یا برای‌مان نگران کننده است که وقتی اسم افرادی که هدیه می‌دهند خوانده می‌شود، جزو آن‌ها نباشیم. می‌ترسیم در نگاه دیگران دوست‌داشتنی به نظر نرسیم. وقتی با قلب‌مان هدیه نمی‌دهیم بلکه فقط برای نگاه دیگران است، منتظر می‌مانیم تا روز دیگری آن را جبران کنند که همین موضوع برای‌مان دردسرساز خواهد شد. با انجام چنین رفتارهایی از هم دور می‌شویم و صمیمیت بین افراد کمتر می‌شود. وقتی انرژی را که باید صرف صمیمیت و لذت بردن کنیم صرف دو دو تا چهارتا می‌کنیم یعنی فاصله را انتخاب کردیم. به طور کلی، عبارت‌هایی که روی این کارت عروسی نوشته شده است، حس خوبی به دیگران منتقل نخواهد کرد و توصیه نمی‌شود.
اطرافیان هدیه‌شان را بدهند
چقدر زیباست شما به عنوان فامیل، دوست و آشنا، برای عروس و دامادی که به دلیل کرونا نتوانسته اند مراسم برگزار کنند، هدیه‌ای را در نظر بگیرید تا در این شرایط سخت اقتصادی، کمک مالی هم به آن‌ها شود. قطعا آن‌ها هم این لطف شما را فراموش نخواهند کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار