مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها فقط در صورت انجام تراکنش های مالی از طریق ساتنا و پایا در پرداخت های حمایتی خود مشمول معافیت مالیاتی می شوند.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 28 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شیرخانی اظهار داشت : با عنایت به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی و نیز هماهنگی های به عمل آمده با بانک مرکزی در اجرای بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه؛ کلیه موسسات خیریه می بایست در هنگام پرداخت های کمک یا حمایت خود از اشخاص ، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.

شیرخانی اظهار کرد: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

وی گفت: اجرای این بند، می‌تواند نقش موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.

شیرخانی با بیان اینکه موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند، افزود: با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و سوءاستفاده امکان پذیر است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

به گفته وی با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت های حمایتی مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد.

شیرخانی ادامه داد: سامانه مذکور در فرآیند مالیاتی در سال‌جاری برای عملکرد سال 1398 هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور خواهد شد.

وی در پایان گفت: مؤسسات خیریه در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال فرمایند و همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم خواهند نمود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار