مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که به طور مستقیم با سفره مردم ارتباط دارد، از مرز بین المللی مهران ممنوع است.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 28 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله غلامی اظهار داشت: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالاهای ضروری است که ارتباط مستقیم با سفره و معیشت مردم دارد.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ هزار و ۱۶۹ تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش بیش از ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گفته غلامی صادرات این میزان محصولات کشاوررزی پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران انجام شده است.

مدیرکل کل گمرک استان ایلام ادامه داد: اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آنسوی مرز است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار