رییس کل دادگستری ایلام ؛
رییس کل دادگستری ایلام گفت: در راستای سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه به ‌خصوص اجرای برنامه چهارم توسعه قضایی و روزآمد کردن بهره‌برداری از فناوری‏‌های نوین، دادرسی الکترونیکی در همه حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 27 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، علی دهقانی اظهار داشت: شرایط خاص کنونی مقابله با ویروس کرونا، فرصت کم ‌نظیری برای قوه قضاییه فراهم ‌آورده است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود اقدام به توسعه فرآیندهای قضایی با بهره گیری از فناوری های نوین نماید.

وی افزود: دادرسی الکترونیکی، به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی استان ایلام، گام بلندی برای کاستن از مشکلات حضور فیزیکی افراد در دادگاه‌ها و در راستای تکریم ارباب رجوع است.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت جامعه بویژه سلامت قضات، کارکنان و مراجعین، آثار مثبت و قابل توجهی در گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه دارد.

دهقانی یادآور شد: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی ها می تواند به صورت قابل ملاحظه ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی، کاهش اطاله دادرسی و تسریع و تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها را نیز از دیگر محاسن دادرسی الکترونیکی برشمرد و بر استفاده هر چه بیش تر از این ظرفیت در راستای تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی مطلوب به مراجعین دستگاه قضایی تاکید کرد.

استان ایلام با ۱۱ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار