مدیرکل بیمه سلامت ایلام:
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۱۵ هزار و ۵۰۰ روستایی در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 27 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین رحیمی اظهار داشت: کل بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۲۲۳ هزار و ۵۹۷ نفر هستند که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

وی افزود: این افراد مانند سایر بیمه شدگان تامین اجتماعی بصورت برابر از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد روستاییان جزو سه دهک اول ارزیابی وسع هستند، گفت: افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند چنانچه جزو سه دهک اول ارزیابی وسع باشند بصورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: افرادی که توانایی پرداخت بیمه خود را دارند و جزو سه دهک اول ارزیابی وسع نیستند نیز می توانند با پرداخت سالانه ۶ میلیون ریال تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

رحیمی افزود: روزانه ۲۵۵ میلیون تومان در حوزه بیمه سلامت استان ایلام هزینه می‌شود که در سال ۹۸ رقمی بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان برای بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت ایلام هزینه و مراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: این اداره کل با تعداد ۲۸۲ مرکز بهداشتی درمانی شامل بیمارستان ها، درمانگاه، مطب پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد است که به بیمه شدگان بیمه سلامت ارائه خدمت می دهند.

رحیمی با اشاره به خدمات واگذار شده به بخش خصوصی افزود: این اداره کل در راستای تسهیل در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان با ۲۱ دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد همکاری منعقد کرده که سالیانه ۲۲۰ هزار خدمات به بیمه‌شدگان تحت‌پوشش ارائه می دهد.

وی در خصوص اجرای طرح بیمه سلامت همگانی گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر در این طرح ثبت نام و در ارزیابی وسع شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر به صورت رایگان دفترچه سلامت دریافت از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام نسخه نویسی الکترونیک را از مهم‌ترین الزامات حوزه درمان دانست و گفت: ۱۰۰ درصد مراکز بخش خصوصی در استان ایلام به صورت الکترونیک به ارائه خدمات مشغول به این سیستم متصل شده‌اند.

رحیمی مهمترین مزایای این طرح را سابقه مصرف داروی بیماران، حذف خطاهای نسخه‌نویسی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخ، مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده صرفاً با کد ملی، کنترل رفتار بیمه‌شدگان، حذف دفاتر کاغذی و شفافیت عملکرد عنوان کرد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار