شهردار آبدانان در گفتگو با تابناک گفت: بافت شهری آبدانان متاثر از پیشه پیشینه مردمان این دیار یعنی کشاورزی و دامداری بوده و نوع رفتار و نگرش آنها در سبک زندگی امروز آنها بی تاثیر نبوده و در ساخت و ساز منازل به راحتی قابل تشخیص است.
کد خبر: ۹۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 27 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور هادیزاده در گفتگو با خبرنگار ما  به باید و نبایدها، کارهای صورت گرفته و موانع سد راه پرداخت و گفت: شهر موجودی زنده و دارای حیات است که رشد و بالندگی آن به مجموعه رفتارهای ما در قبال آن بستگی دارد.

وی توسعه شهری و مدرنیته را مستلزم مشارکت، مسئولیت پذیری و سطح آگاهی شهروندان نسبت به وظایف و حقوق خود در قبال شهر دانست و افزود:  بافت شهری آبدانان متاثر از پیشه پیشینه مردمان این دیار یعنی کشاورزی و دامداری بوده و نوع رفتار و نگرش آنها در سبک زندگی امروز آنها بی تاثیر نبوده و در ساخت و ساز منازل به راحتی قابل تشخیص است.(جانمایی محلی برای نگهداری و یا ذبح دام).

شاپور هادیزاده بیان داشت: با همه این اوصاف ایجاد تغییر و دستیابی به ایده های جدید با مقاومت مردم روبرو و پیشبرد اهداف به سختی امکان پذیر است.

وی راه فائق آمدن بر این مشکل را در مشارکت مردم در تصمیمات، استفاده ازنظرات و پیشنهادات آنها و در عین حال سپردن برخی مسئولی ها به آنها دانست و عنوان داشت: احیای پست روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی مردم و شهرداری از اولین اقدامات مدیریت شهری این دوره بود که در نتیجه آن شهروندان در جریان امور قرار و پیشنهادات آنها را از این طریق در انجام کارها منظور می گردید.

شهردار آبدانان ضمن ارج نهادن به مجموعه اقدامات انجام شده در گذشته بیان داشت: در پاره ای موارد بنای کارها را از پایه و اساس آغاز و به نحوی ریل گذاری شده که تداوم آنها با هر شخصی که این مسئولیت را بپذیرد امکان پذیر باشد.

هادیزاده گذری به مجموعه اقدامات انجام شده کرد و افزود: یکی از مهمترین کارهای انجام شده در این دوره تغییر سایبان مغازه ها بود که اگر همراهی و مشارکت مردم نبود به سرانجام نمی رسید.

شهردار آبدانان این کار را یکی از ماندگارترین اقدامات توصیف و خاطرنشان کرد: در ابتدای امر با مقاومت و عکس العمل مردم روبرو بودیم اما با برگزاری جلسات متعدد و دعوت از اصناف و مالکان مغازه ها و ساعتها بحث و گفتگو با همراهی و همکاری مردم موفق به اجرای طرحی مهندسی و کارشناسی شده با قابلیت های بالا در سطح بازار شدیم.

این مسئول شهری ایجاد جاده سلامت را از دیگر اقدامات مهم این دوره برشمرد و بیان داشت :به منظور ترویج فرهنگ پیاده روی و راهی برای ورزش همگانی خانواده ها طرح جاده سلامت در مسیر ورودی شهر احداث که پتانسیل توسعه و تجهیز به یکسری امکانات داشته اما با موانع ای از جمله مجاورت با نیروی نظامی و محدودیت منابع مواجه است.

منتخب شورا به تغییر و نوسازی میادین اشاره و اضافه کرد: میدان مرکز شهر با ساختاری نامناسب مبلمان شهری را ناشکیل جلوه داده بود که علیرغم کارشکنی ها موفق به تغییر آن و احداث آبنمایی در این مکان شدیم. همچنین طرحی برای میدان شهرک شهید رجایی پیش بینی و در آینده نزدیک نیز بنا خواهد شد.

موزاییک فرش خیابانها را یکی دیگر از مجموعه اقدامات شهرداری بود که هادیزاده آن را ذکر و تاکید کرد : پس از سالها موزاییکهای فرسوده و مستهلک پیاده روهای مرکز شهر که در رفت و آمد عابران اخلال ایجاد کرده بود تغییر و صدها متر مربع نوسازی موزاییک فرش صورت گرفت که این روند نیز در صورت تامین اعتبار ادامه دارد.

برداشتن بلوار و بسط و گسترش خیابان، سامان دهی بازار دست فروشان، جدول گذاری وآسفالت خیابانهای سطح شهر و شهرکها، کاشت نهال و توجه به فضای سبز و...از جلمله دیگر اقداماتی بود که شهردار بصورت مختصر به آنها اشاره کرد.

منتخب شورای شهر یکی از عمده مشکلات شهرداریها در شهرهای کوچک را نداشتن منابع درآمدی پایدار برشمرد و تصریح کرد: در راستای درآمد پایدار برای شهرداری طرح ممیزی پیشنهاد و راه اندازی که از طریق آن اطلاعات کامل شهر بوسیله سیستم جی آی اس برداشت و طراحی تمامی سازه ها را مشخص می کند.

وی این طرح را مهم جلوه داد و اضافه کرد: با استفاده از این طرح در حدود 850 هکتار محدوده شهر تعیین حدود شده در حالی که کل محدوده آبدانان 600 هکتار پیش بینی شده است که در صورت توسعه شهر با مشکل مواجه نشویم.

هادیزاده مهمترین مزایای طرح را الگوسازی و برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز عنوان و ادامه داد تهیه این طرح توسط مهندسین مشاور میمیزی در حال تکمیل و در چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار