به بهانه موضع حکیمانه رهبری معظم انقلاب ؛
در روزهای اخیر، دولت با تندروی و توهین برخی نمایندگان مواجه شده بود، تا جایی که مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی، در توئیتی خطاب به رئیس جمهور نوشت:« رهبر انقلاب باید دستور بدهند هزاربار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود». این تندروی ها با واکنش رهبر انقلاب مواجه شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 26 October 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::از زمانی که حسن روحانی در سال 96  برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری رقابت انتخاباتی با  کاندیداهای سرسخت جریان اصولگرایی یعنی محمد باقر قالیباف و ابراهیم رییسی را آغاز کرد، شکل گیری هسته های سخت تبلیغی علیه وی را شاهد بوده ایم .

هسته ای که با بهره مندی از جریان رسانه ای قدرتمند و تیم های فعال در شبکه های اجتماعی با تلفیقی از تریبون داران ،مداحان و مدیریت پنهان بخش پرقدرت حاکمیت ،شدیدترین هجمه ها وتلاش ها را در راستای معرفی دولت تدبیر وامید ودر راس آن رییس جمهور به عنوان عوامل بیگانه و بانی مشکلات پیش روی کشور به کار بسته اند .

همزمانی آغاز بکار دور دوم ریاست جمهوری روحانی و شروع آثار مثبت وثمر دهی نزدیک به سه سال مذاکره وگفتگوی فشرده با کشورهای بزرگ جهان برای حل وفصل تنش ها واختلافات ناشی از برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی تحت عنوان برجام بهانه ای شد تا این گروه از طریق کاربست انواع واقسام نظریه پردازی ها واظهارنظرها باکلید واژه های "نفوذ" " غرب گرایی " کدخدا پرست " لیبرال" " تسلیم " در خنثی سازی برجام و بی اثر جلوه نمودن دستاوردهای سیاسی ،امنیتی واقتصادی آن از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

پیروزی دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 و خروج وی از برجام ،بازگشت تحریمهای ایالات متحده آمریکا ومتعاقبا تشدید فشارهای اقتصادی بر کشور در دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی باعث شد تا جریان اقتدار گرای کشور از یک سو اثبات بی اثربودن مذاکره با قدرت های بزرگ را در بوق وکرنا نمایند واز سویی نیز خط اثبات ناکارآمدی جریان سیاسی حاکم بعنوان عامل مشکلات همه جانبه کشور و خصوصا فشار گرانی ها برمردم و کاهش شدید ارزش پول ملی را دنبال نمایند .

تا اینجای کار این جریان توانست با سوار شدن بر موج نارضایتی های عمومی از وضعیت معیشتی مردم ،در دست گرفتن عنان امور و مهمتر از همه ناامیدی مردم وبی رغبتی آنان بمنظور حضور فعالانه در فرآیندهای سیاسی و از سویی کمک بزرگ شورای نگهبان در قلع وقمع کردن نامزدهای مطرح جریان سیاسی نزدیک به دولت، اولین خاکریز قدرت یعنی دستگاه تقنینی را فتح نمایند .

اکثریت مجلس یازدهم با ترکیبی از پایداری ها و اصولگریانان بعنوان منتقدان جدی حسن روحانی در هفت سال گذشته که بخشی از آنان اتاق های فکر تخریب وتضعیف دولت مستقر را عهده دار بودند ،با راهیابی به مجلس شورای اسلامی از همان آغاز فعالیت رسمی پارلمان خط ونشان های خود را بر پایه  " استیضاح" بنا نهادند ،تا جایی که طرح استیضاح رییس جمهور با امضاء 60 نفر از نمایندگان عملا در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفت.

اما مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مصالح نظام اسلامی، در ارتباط تصویری با نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی تاکید کردند:« سال آخر دولتها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند.» هدایت مقام معظم رهبری و استفاده ایشان از کلید واژه «تا روز آخر» سبب شد بسیاری از نمایندگان مجلس از طرح استیضاح رئیس جمهور منصرف شوند.

با این حال نمایندگان مجلس باوجود صراحت مقام معظم رهبری و نگاه مصحلت اندیشانه ایشان به منافع ملی کشور  و ضرورت حفظ وحدت وانسجام ملی در مواجهه با تهدیدات بین المللی ،با پی گیری مشی قبلی واستمرار خط تخاصم  با دولت ،در مواضع رسمی وغیر رسمی خود نتوانستند ضدیت خود با حسن روحانی ودولت دوازدهم را مخفی نمایند .

با گذشت شش ماه از عمر مجلس شورای اسلامی ،نمایندگان انقلابی به جای تلاش برای کمک به دولت در جنگ با نظام سلطه و در وسط بحران اپیدمی کرونا و ارایه طرح های اثربخش بمنظور کمک  برای غلبه بر مشکلات اقتصادی ومعیشتی که در این مدت مولود چالش بزرگ نارضایتی مردم از کلیت نظام شده است ،مواضع رادیکال خود را به سمت اهانت و تخریب شخص رییس جمهور سوق دادند ،موضوعی که در شرایط حساس کنونی می توانست تسهیل بخش تحقق برنامه های کلان دشمنان در راستای طرح نارضایتی عمومی وبراندازی نظام باشد .

در روزهای اخیر، دولت با تندروی و توهین برخی نمایندگان مواجه شده بود، تا جایی که مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی، در توئیتی خطاب به رئیس جمهور نوشت:« رهبر انقلاب باید دستور بدهند هزاربار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود». این تندروی ها با واکنش رهبر انقلاب مواجه شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شنبه هفته جاری  در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور.

ایشان خاطرنشان کردند: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش امریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می شود اما هتک حرمت انجام نمی گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع بندی این موضوع گفتند: باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند، حفظ شود.

اینک که رهبری انقلاب با درایت وتیزبینی همیشگی خود، مثل همیشه توانست با سخنان آینده نگرانه از بروز رفتارهای منجر به انشقاق و دودستگی مضر به حال وروز کشور جلوگیری نمایند ،این حجت بر سیاسیون خصوصا جریان مخالف دولت در مجلس یازدهم تمام شد که با پرهیز از رفتارهای هیحانی وبه جای آدرس های غلط به مردم در معرفی ریشه مشکلات جاری کشور ،با تمرکز بر واقعیات میدانی چرایی ظهور وبروز این مشکلات ،با وحدت وهمدلی زمینه عبور از این شرایط حساس را فراهم آورند .

به هر تقدیرازمجلس یازدهم که با شعار انقلابی و جهادی و با شعار رفع مشکلات معیشتی مردم بعنوان یک چالش بزرگ اجتماعی وامنیتی پیش روی نظام بر کرسی های سبز بهارستان تکیه زده اند ،بیشتر از دیگران انتظار می رود که با پرهیز از تنش زایی سیاسی در کشور ،مسیر رفع مشکلات ودغدغه های مردم را دنبال نمایند .

بی گمان استمرار نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات اقتصادی ومعیشتی موجود بعنوان چالشی غیر قابل کتمان می تواند برای کلیت نظام دردسرهای جدی ایجاد نماید ،چنانچه نمایندگان مجلس یازدهم به شعار انقلابیگری خود پایبند هستند، باید بیش از دیگران برای نظام  دل سوزانده و به جای خط ونشان کشیدن های بی حاصل برای مسئولین کشور آن هم در وانفسای جنگ نفسگیر اقتصادی ، با ارایه طرج هایی مهم وراهگشا در اقتصاد کشور و  زندگی ملت گشایش ایجاد نمایند .

بدیهی است سخنان وحدت بخش مقام معظم رهبری حجت را بر سیاسیون ،مسئولین وخصوصا نمایندگان مجلس تمام کرده و در ادامه رفتار آنان می تواند محکی مهم برای اثبات انقلابیگیری اشان یا شعاری بودن این ادعا قلمداد شود . در شرایط حساس کنونی بهترین کاری که می تواند شاخصه ای مهم برای انقلابیگری کارگزاران و در راس آن نمایندگان مجلس تلقی شود ،پرهیز از تشتت ،نزاع سیاسی و مشوش نمودن فضای عمومی و ارایه طرح های مهم کارشناسانه برای برون رفت از شرایط سخت کنونی است .شرایطی که خطر آن از هر تهدید نرم وسختی  برای نظام  جمهوری اسلامی محرز واظهر من الشمس است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار