معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: آمار سنجش نرخ بیکاری و یا اشتغال در استان ایلام به صورت سنتی انجام می‌شود که این شیوه درصد خطا را بالا می‌برد.
کد خبر: ۹۱۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 26 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ زهره السادات حائری در پاسخ به انتقادات وارده بر آمار نرخ بیکاری استان ایلام اظهار داشت: آمار سنجش نرخ بیکاری و یا اشتغال در استان ایلام به صورت سنتی انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: در آمارگیری سنتی، مأموران مرکز آمار با مراجعه حضوری به منازل، کارگاه‌ها و اماکن نمونه‌گیری انجام و سپس آن را به سایر نقاط استان تعمیم می‌دهند که سنتی بودن شیوه آمارگیری بر پذیرش نتایج آمارها موثر است و انتقادات بر آمار بیکاری نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: کاهش تولید ناخالصی کشور موجب منجر به افزایش نرخ بیکاری است و به ازای هر 2/5 درصد رشد اقتصادی، نرخ بیکاری نیز یک درصد کاهش می‌یابد، اما خروجی آمارهای مرکز آمار ایران بین سال‌های 91 تا 98 از چنین تناسبی برخوردار نیست .

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: در خصوص آمار نرخ بیکاری استان ایلام که مورد انتقاد واقع شده است، مرکز اعلام آمار، "مرکز آمار ایران" است  و استان در آن دخل و تصرفی ندارد اما سنتی بودن شیوه آمارگیری درصد خطا را نیز افزایش می‌دهد./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار