مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: طرح یارانه دستمزد ظرفیتی برای کمک به واحدهای تولیدی است و نقش مهمی در حمایت اقتصادی از واحدها و تثبیت اشتغال دارد.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 26 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شکراله شیرخانی اظهار کرد: استان ایلام در طرح یارانه دستمزد جزء شانزده استان پایلوت کشور قرار دارد و تا اکنون۳۲۴ نفر کارگر از یارانه دستمزد استفاده می کنند و توانسته اند در محل کار خود ادامه فعالیت دهند.

وی با بیان اینکه در طرح یارانه دستمزد، دولت با تقبل حدود ۳۰ درصد از دستمزد کارگران سعی دارد تا به کارفرماها و واحدهای تولیدی کمک کند، ادامه داد: این طرح دارای دستورالعمل و موارد قانونی خاصی است و به هر طرحی تعلق نمی گیرد بلکه دارای شرایط خاصی برای پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شود.

شیرخانی شرایط مورد نیاز برای برخورداری کارفرمایان از یارانه دستمزد را؛ سن نیروی کار زیر ۲۰ سال یا بالای ۳۷ سال نباشد(برای ذکور مدت خدمت نظام وظیفه اضافه می شود)، زنان سرپرست خانوار تا سن ۴۵ سالگی واجد شرایط هستند، نیروی کار زیر دیپلم نباشد (دیپلم و بالاتر باشد)، محل کار بایستی فعال بوده و کد کارگاه تامین اجتماعی داشته باشد و حداقل ۱ نفر بیمه شده داشته باشد عنوان کرد.

وی گفت: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار