حال این سوال مطرح است چرا نمایندگان استان که در سفر کمسیون انرژی در تلاش بودند تا خودی نشان دهند چرا در خصوص بیکار شدن نیروهای بومی روزه سکوت اختیار کرده اند ؟ بدون شک آنچه که در افکار عمومی بیش از هرچیزی نمایان می شود تحقق وعده ها است نه شعارها پوپولیستی و عوام فرایبانه که تحقق آن در این شرایط اقتصادی غیر ممکن است.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 26 October 2020

تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: مجتمع پتروشیمی دهلران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای استان ایلام است که در شهرستان دهلران قرار دارد.

بدون شک تکمیل این پروژه می‌تواند در کاهش آمار بیکاری شهرستان دهلران وحتی استان موثر باشد هرچند طبق آمار ارائه شده مسئولان بیش از 60درصد نیروها شاغل در این پروژه بومی هستند ولی خبر بیکاری و تعدیل نیروهای بومی در این شرکت چند هفته ای است در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود.

درست چند روز بعد از سفر پر سر صدای کمسیون انرژی مجلس به استان ایلام وجدال و ژست های نمایندگان استان که هر کدام سفر اعضای کمسیون را به خود منتصب می کرد 120نفر از افراد شاغل در یکی از پروژه های زیر مجوعه پتروشیمی دهلران از کار بیکار شدند.

موضوعی که به گوش نماینده حوزه جنوب هم رسید و وعده پیگیری آن را داد ولی گویا پیگیری صورت گرفته تاکنون مثمر ثمر نبوده است و شرکت فوق اسامی بیش از 15 نفر از نیروهای فنی و با سابقه را در لیست تعدیل نیروی خود قرار داده است.

حال این سوال مطرح است چرا نمایندگان استان که در سفر کمسیون انرژی در تلاش بودند تا خودی نشان دهند چرا در خصوص بیکار شدن نیروهای بومی روزه سکوت اختیار کرده اند ؟ بدون شک آنچه که در افکار عمومی بیش از هرچیزی نمایان می شود تحقق وعده ها است نه شعارها پوپولیستی و عوام فرایبانه که تحقق آن در این شرایط اقتصادی غیر ممکن است و توصیه می شود که نمایندگان استان اندکی با حساب کتاب با مسئولان ارشد وزارت خانه ها دیدار کنند تا توانسته باشند علاوه بر تحقق شعار های تبلیغاتی خود گره ای از مشکلات استان را باز کنند چرا که انباشت مشکلات استان با دیدار ها و وعده ها در قاب عکس های که منتشر می شود مرتفع نخواهد شد .

برابر آمار ارائه شده مسئولان شهرستان دهلران بیش از 90درصد نفت گاز غرب کشور در آن تولید می کند ولی عدم استفاده از نیروهای بومی در شرکت های فعال نفت وزیر مجوعه آنها سبب شده که بیشتر جوانان این شهرستان آینده خود را در قربت دنبال کنند تا توانسته باشند چرخ زندگی خود وخانواده را در این شرایط بد اقتصادی اداره کنند.

انتظار است دادستان به عنوان مدعی العموم و فرماندار دهلران به عنوان نماینده عالی دولت به موضوع تعدیل 15نفر از نیروهای بومی شهرستان دهلران که در این شرایط سخت اقتصادی از کار بیکار شدند ورود کنند تا مشکل کارگران مرتفع شود.

به گزارش تابناک ، دو پروژه بزرگ ان جی ال وپتروشیمی دهلران که در سالهای قبل توسط مسئولین کلنگ زنی شده بودند قرار شد معضل بیکاری جوانان بومی این شهرستان را حل کند حال که فعالیت این پروژه ها در شهرستان دهلران شروع شده متاسفانه اکثر نیروهای ان جی ال دهلران غیر بومی هستند وبیش از 60درصد نیروهای پتروشیمی دهلران بومی هستند وبر اساس طرح مصوب، مجتمع پتروشیمی دهلران پس از بهره‌برداری نهایی سالانه بیش از 650 هزار تن اتیلن، پروپیلن، پلی‌اتیلن سنگین، سوخت کوره و بنزین پیرولیز تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.

خوراک مجتمع پتروشیمی دهلران از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ چشمه‌خوش تأمین و با خط لوله‌ای به طول ۴۵ کیلومتر به محل آن منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است مستندات و اسامی کارگران اخراج شده نزد این خبرگزاری محفوظ است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار