استاندار ایلام ؛
اساندار ایلام با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان بصورت ابتلای درون خانوادگی در حال افزایش است، تاکید کرد: در خانواده ای اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونا مبتلا باشد آن فرد می تواند ویروس را به کل اعضای خانواده منتقل کند.
کد خبر: ۹۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 23 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار* ما اظهار  داشت: موج سوم کرونا در فصل پاییز به دلیل اینکه اغلب مردم علایم کرونا را سرما خوردگی قلمداد می کردند، افزایش یافت.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان باید کوچکترین علایم سرماخوردگی را نشانه کرونا دانست و شخص دارای علایم باید سریعا اقدام به قرنطینه کند و در قرنطینه نیز پروتکل های و دستورالعمل بهداشتی را بطور دقیق رعایت کند.

استاندار ایلام گفت: بیشترین ناقلان کرونا در استان افرادی هستند که فکر می کنند به کرونا مبتلا نیستند و علایم خود را نشانه سرما خوردگی جزیی می دانند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان بصورت ابتلای درون خانوادگی در حال افزایش است، تاکید کرد: در خانواده ای اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونا مبتلا باشد آن فرد می تواند ویروس را به کل اعضای خانواده منتقل کند.

وی افزود: نسبت ناقلان بدون علامت در مقایسه با ناقلان دارای علامت بیشتر است که این آمار می تواند هشداری باشد برای افرادی که رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نادیده می گیرند.

استاندار ایلام گفت: وقتی که ستاد استانی کرونا مناطق قرمز و نارنجی را تعیین می کند به خاطر حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، مدارس این مناطق باید تعطیل باشند و آموزش کاملا بصورت مجازی و آنلاین برگزار شود.

وی در ادامه از مسوولان آموزش و پرورش، اولیا و مربیان مدارس خواست که آموزش در مدارس مناطق قرمز و نارنجی مشخص شده توسط ستاد کرونا، کاملا بصورت مجازی برگزار شود.

ممنوعیت برگزاری همایش ها و گردهمایی ها در استان ایلام/ مدیران تا می‌توانند با دورکاری حضور افراد را در ادارات کم کنند

سلیمانی دشتکی یادوآر شد: امروز مهم‌ترین موضوع بحران استان کرونا است و در این بین دستگاه‌های اجرایی در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید الگو و پیشگام باشند.

استاندار ایلام در ادامه گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها با جمعیت بالای ۱۰ نفر را ممنوع اعلام کرد و گفت: توصیه این است که حتی جلسات هم برگزار نشود مگر در صورت ضرورت آن هم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت ویدئو کنفراس برگزار شود.

وی تاکید کرد: تعداد افراد در جلسات نبایست بیشتر از ۱۰ نفر بوده و سقف جلسه هم نبایست بیشتر از یک ساعت تداوم داشته باشد.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه نسبت به اجرای دورکاری کارکنان در ادارات تاکید کرد و عنوان کرد: از مدیران می‌خواهم افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن، زنان باردار و یا دارای فرزند خردسال و … و یا افرادی که دارای علائم بیماری کرونا و یا حتی سرماخوردگی هستند برای عدم حضور در محل کار نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران تا می‌توانند با دورکاری حضور افراد را در ادارات کم کنند.

وی برای چندمین بار خطر جدی کرونا را یادآور شد و گفت: امروز وضعیت کشور و استان در کرونا از مرز هشدار عبور کرده و در محدوده قرمز و خطرناک است و در این شرایط حیاتی است که همه ما مردم و مسئولان نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی احساس مسئولیت جدی داشته باشیم./م

مجتبی قیطاسی *

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
آقای دشتکی علت گسترش کرونا بازگشایی مدارس است بعد به خانواده میکشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار