اینکه امروز برای فرار از مسئولیت پذیری  و رسیدن به قدرت به هر قیمتی حتی بخواهیم دست دشمنان را از  خون سرداران ودانشمندان هسته ای پاک کرده وتمامی مصائب و گرفتاری هارا متوجه یک جریان ویایک فرد بکنند راهگشا نیست، بلکه این رفتار مهلک همچون بومرنگی به سرعت به طراح این پروژه برمی گردد ،واضح تر بگویم این بومرنگ به پیشانی نظام خواهد خورد !
کد خبر: ۹۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 23 October 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::اگر این روزها با دقت فضای سیاسی ورسانه ای کشور را رصد کرده باشید ،در سال پایانی عمر دولت حسن روحانی نه تنها از هجمه ها ،حمله ها و انتساب مشکلات اجتماعی واقتصادی به دولت کم نشده ،بلکه به شکل خیره کننده ای تشدید یافته است .

تمامی ارکان حاکمیت از دستگاه قضا گرفته تا مجلس شورای اسلامی ،از ائمه جمعه وجماعات گرفته تا سازمان های فرهنگی و حتی سازمان پدافند غیر عامل به جای تشریح عملکرد خود ومسئولیت پذیری ،تمامی مشکلات موجود در کشور را متوجه دولت روحانی نموده وبرخی نیز پا را فراتر گذاشته وخواستار اعدام وی هم شده اند !

تمامی این رفتارهای سیاسی وهیجانی از یک ذوق زدگی سیاسی نشات گرفته است ،چرا که به مدد کاهش شدید مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم ،عده ای که واقعا لیاقت وکالت مردم را نداشته وحتی خواب تکیه زدن به صندلی سبز بهارستان را هم نمی دیدند،بعنوان نماینده ملت برای منتخب ملت خط ونشان های عجیبی می کشند .

اینک که به این درک از اوضاع سیاسی کشور رسیده اند که تنها راه رسیدن به قدرت وفتح پاستور در 1400 وتکمیل پازل قدرت کاهش مشارکت مردم در پای صندوق های رای است ،با عبور از منافع و امنیت ملی کشور ،حتی حاضرند به نوعی نقش دشمنی اسراییل وعربستان وآمریکا را نادیده گرفته وعامل تمام بدبختی ها را ناکارآمدی مسئولین جلوه دهند.(البته چرایی ضعف کارکردها در جای خود قابل بررسی است )

با مداقه در تبیین  مشکلات کشور و معرفی سربسته مسئولین بعنوان عامل مشگلات  می توان به نیت پنهان این گروه دست یافت . چرا که این روزها شاهدیم که تریبون داران سیاسی منتسب به جریان تشنه قدرت در کشور ،به گونه ای سربسته مسئولین کشور را عامل بدبختی وفلاکت کشور می دانند،البته تعیین نمی کنند که مراد از مسئولین کدامین دسته اند !ایا خودشان جزو آنها هستند یا خیر؟!موضوعی که می تواند با اعتمادزدایی و ایجاد یاس وناامیدی در بین مردم ودر نیتجه کاهش مشارکت آنان در فرایند های انتخاباتی، هدف غایی ونهایی این گروه یعنی؛ دستیابی به قدرت در سایه کاهش مشارکت مردم وتضمین استمرار آن در دوره های بعدی را در پی داشته باشد .

غافل از اینکه کلید زدن پروژه خطرناک دور نمودن مردم از مسئولین ،ایجاد بحران مشروعیت برای  نظام  وبه حداقل رساندن حمایت مردم از حاکمیت را نشانه گرفته که در آینده نه چندان دوری به شکل بحران های اجتماعی وامنیتی به جان کلیت نظام خواهد افتاد.

بدیهی است الگو نگرفتن این جریان از راه اندازی اعتراضات آبان ماه سال گذشته و تحریک معترضین برعلیه دولت که منجر به اعتراض بر علیه حاکمیت شد _می تواند دامی خطرناک برای کلیت نطام قلمداد شود که از سوی جریانی رهبری می شود که صدای بلند انقلابیگری آنان مانع از شنیده شدن دیگر صداها شده است .

به هرحال مطالبه گری وبیان مشکلات و پیگیری رفع آنها کار درستی است ،معقول ومنطقی ترین راه برای اجرایی شدن برخی اصول قانون اساسی که به آزادی بیان پرداخته است ،همین مقوله مطالبه گری از مسئولین وبیان نقد ها بدون لکنت زبان است . اما امروز ما با پدیده عجیبی روبرو هستیم در کنار شکل گیری گروههای مطالبه گر مردمی ورسانه ای ،مسئولین هم مطالبه گر شده اند ! ائمه جمعه مطالبه می کنند ،تلویزیون مطالبه می کند ،دستگاه قضایی مطالبه می کند ،روحانیون مطالبه می کنند ،نمایندگان مطالبه می کنند ! آخر از چه کسی  ؟!!

مگر غیر از این است که اگر مشکل ونارسایی در کشور وجود دارد ،همین جمع هستند   که باید به مطالبات مردم پاسخ دهند ،همین افراد هستند که طرف مطالبه ونقد مردم قرار دارند ،اینکه خودشان ازخودشان مطالبه کنند خنده دار ترین طنز سیاسی تاریخ است ! 

ببینید صریح وشفاف عرض می کنم ؛ اگر امروز در دهه 90شمسی در کشور ما بحران اقتصادی ظاهر شده و انسداد سیاسی واجتماعی را شاهدیم ،این وضعیت یک شبه ایجاد نشده است ،این که عده ای مطالبه گرانه می خواهند گناه تمام مشکلات را بر گردن دولت غیر همسو با خودشان انداخته وتمامی انگشت ها را متوجه ایشان کنند ،یک فرار روبه جلو بیشتر نیست ،چرا ؟!چون دولت مستقر میراث دار مشکلات چهل ساله ایست که محصول ناکارآمدی همین گروهیست که امروز از زمین وزمان طلبکار شده اند !دولت مستقر از بدشانسی به آبرفتی تبدیل شده که سیلاب ناکارآمدی تمامی مشکلات را اینجا تلنبار کرده است !گلگیری که تمامی گل ناکارآمدی ها وسوء مدیریتها وساختارهای نادرست سیاسی واقتصادی به خود گرفته است !

اگر قرار باشد کسی مطالبه کند ،این مردم ورسانه های مردمی هستند که باید از چپ وراست وتمامی نهادی های حاکمیتی بخواهند پاسخگوی چهل سال ناکارآمدی باشند که امروز به شکل مشکلات متعدد در دولت روحانی رسوب کرده است ! اینکه امروز برای فرار از مسئولیت پذیری  و رسیدن به قدرت به هر قیمتی حتی بخواهند دست دشمنان را از  خون سرداران ودانشمندان هسته ای پاک کرده وتمامی مصائب و گرفتاری هارا متوجه یک جریان ویایک فرد بکنند راهگشا نیست، بلکه این رفتار مهلک همچون بومرنگی به سرعت به طراح این پروژه برمی گردد ،واضح تر بگویم این بومرنگ به پیشانی نظام خواهد خورد !

از حق وانصاف نگذریم که این کشور چهل سال است که کار می کند ،در بخش های گوناگون منشاء اثرات مطلوبی بوده است ،تحولات اساسی در حوزه های گوناگون ایجاد کرده است ،چرا باید اینها دیده نشود ؟ چر اباید به خاطر رسیدن به قدرت مسیر نادرست ناامید سازی مردم انتخاب شود ؟چرا  یکبار برای همیشه به این پارادوکس پایان داده نمی شود ؟ گاهی همین مسئولین وسیاسیون در مقایسه نظام با دیگر کشورها ،مدیریت منحصر بفرد جمهوری اسلامی را عامل پیشرفت کشور می دانند ،وضعیت کشور را در حوزه های گوناگون قابل قیاس با مدیریت طاغوت ودیگر طاغوت های منطقه نمی دانند اما در زمان انتخابات همه اینها را به باد می دهند ؟
مگر غیر از این است که اگر در کشور روستاها صاحب آب ،برق ،جاده ،مخابرات وبهداشت شده اند ،اگر سدهای بیشماری در کشور ساخته شده است ،صنایع سیمان پتروشیمی و .جهانی شده ،صنعت برق ما پیشرفته شده ،کشاورزی ما مدرن شده و در تولید گندم وبرخی محصولات دیگر خودکفا شده ایم ،در هسته ای ونانو سرآمدیم ،در علم پزشکی در ردیف برترین های جهان هستیم ،در حوزه آموزش عالی رشد زیادی کرده ایم و ...ووو اینها خود به خود ایجاد نشده اند ،دولتهای کوناگونی این وضعیت را رقم زده اند !پس این همه شعار دادن ورگ گردن متورم کردن برای اثبات ناکارآمدی یک جریان چیست ؟! یکبار برای همیشه بیاندیشید که دارید چکار می کنید !این تیشه دارد به ریشه می زند!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
درود بر شما، بسیار عالی!!!
و یک سؤال!! چگونه در دولت اول روحانی و یکسال اول دولت دوم روحانی نرخ دلار و پراید و سکه و... تقربیا ثابت بود و یکباره بعد از تحریم های بین المللی ناجوانمردانه دولت تبديل به یک دولت کاهل، غافل، فشل، خائن... تبدیل شد؟!
اگر حافظه حضرات یاری نمیکنه سرچی بفرمایند که دولت پراید را از احمدی‌نژاد 22 میلیون تحويل گرفتو دلار را 3600 و در پایان دولت اول روحانی پراید 21 میلیون و دلار 3300 بود!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار