معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: حذف شاخص نظم در انتشار در فرایند محاسبه و اختصاص یارانه نقدی در ایام کرونا به نشریات چاپی از جمله حمایت های این اداره کل از نشریات است.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 22 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛یونس قیطانی افزود: یارانه به نشریاتی تعلق می گیرد که نظم در انتشار آنها بالای ۸۰ درصد باشد که در ایام کرونا به منظور حمایت از نشریات این قانون لغو شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری برای نشریات به منظور حمایت از این افراد ماده ۱۶ قانون مطبوعات به دلیل مشکلات چاپ در زمان شیوع کرونا لغو شده است.

وی اظهار کرد: ماده ۱۶ برای نشریاتی اعمال می شود که برابر دوره مصوب در پروانه (حداقل ۵۰ درصد دوره مصوب در پروانه فعالیت) چاپ نداشته که بر اساس این ماده از سوی هیات نظارت پروانه آنها تعلیق و در نهایت باطل خواهد شد.

وی پرداخت بیمه بیکاری به صنوف رسانه ای و فرهنگی هنری متضرر از شیوع کرونا، برخورداری از تسهیلات ویژه کرونا برای صنوف رسانه ای در سامانه کارا، بخشش سه ماهه بیمه تامین اجتماعی و بازپرداخت برای افرادی که مبلغ ماه های مورد نظر را پرداخت کرده بودند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمدید رایگان سه ماهه بیمه تکمیلی بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر ( تیر ، مرداد و شهریور۹۹ ) را از دیگر حمایتهای این اداره کل از رسانه های استان عنوان کرد.

قیطانی پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال برای بزرگداشت روز خبرنگار را از دیگر حمایت های این اداره کل در این مدت برشمرد و گفت: حمایت و اختصاص اعتبار برای برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و رسانه های استان با اولویت بخش ویژه کرونا،  اختصاص و توزیع بسته های معیشتی غذایی برای صنوف متضرر فرهنگی، هنری و رسانه ای و  رایزنی و کسب موافقت معاونت امور مطبوعاتی برای حمایت از رسانه هایی که در این مدت در حوزه کرونا فعالیت بیشتری داشته اند نیز در این مدت انجام گرفته است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار