مدیرکل امور عشایری ایلام گفت:؛
مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: جامعه عشایری استان با در اختیار داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سالانه هشت هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغن حیوانی، ۳۶۰ تن کشک و یک هزار و ۳۵۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 21 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، علی یاسمی  یادآور شد: اکنون روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب با کمک ۱۴ دستگاه تانکر به عشایر استان آبرسانی می‌شود که در روزهای گرم این میزان به روزانه به یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب می‌رسد.

وی اظهار داشت: پنج هزار متر راه‌های عشایری استان سالانه نگهداری می‌شود که نیازمند تامین اعتبار برای مرمت و بهسازی هستند زیرا در اثر سیلاب دچار تخریب می‌شوند.

یاسمی گفت: مهمترین پروژه در دست اقدام آبرسانی به مناطق عشایری است که به منظور تامین آب شرب به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: بانک سامانه اطلاعاتی عشایر استان ایلام راه‌اندازی شده و همه اطلاعات عشایر در آن ثبت شده است.

وی اضافه کرد: اهم مشکلات عشایر بحث عدم خرید دام مازاد سالانه به تعداد ۲۳۰ هزار راس است که نیازمند پشتیبانی مالی از سوی دولت است تا با قیمت روز خریداری شوند.

وی بحث کمبود ماشین‌آلات راهسازی برای احداث راه‌های عشایری، مشکل اینترنت و خط تلفن همراه، واکسیاسیون دام‌های عشایر، بهداشت و درمان عشایر، آموزش و همچنین آبرسانی را از مشکلات عشایر استان برشمرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار