مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف بنزین در سال جاری(۶ ماهه اول) در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۳ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 20 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی‌اصغر چاغروندی اظهار داشت: باتوجه به محدودیت‌های تردد و پروتکل‌های بهداشتی حاکم در جامعه و کاهش ترددها، مصرف بنزین در استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت مصرف گازوییل نیز ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز سی ان جی خبر داد و یادآور شد: توسعه و تجهیز جایگاه های CNG و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی با مصرف سوخت پاک از عوامل افزایش مصرف گاز سی ان جی در استان است.

چاغروندی با اشاره به طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ درخواست در استان ثبت‌ شده است.

وی تاکید کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام و اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خوردروهای عمومی استان ایلام رایگان است و مالکان خودروهای تاکسی عمومی، وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اولویت این طرح با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کنند و مشمولان باید در اسرع وقت در سامانه مذکور اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی منطقه استان ایلام افزود: بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران ترویج CNG به‌عنوان یک طرح ملی مورد تاکید و ابلاغ شورای اقتصاد کشور است که با اجرای طرح گاز سوز نمودن خودروهای عمومی به صورت رایگان تحقق خواهد یافت.

چاغروندی گفت: با اجرای طرح دوگانه‌سوز شدن خودروهای عمومی، هزینه های حمل و نقل خانوار تا ۸۰ درصد کاهش و برای رانندگان می‌تواند سالیانه مبلغی بیش از پنج میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی به همراه داشته باشد که این امر سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود./م

برچسب ها: گازوئیل ، سوخت ، بنزین ، کاهش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار