قابل توجه نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
یکی از غفلت‌های گذشته‌ی نمایندگان ادوار استان، عدم تشکیل دفتر مشترک مجمع نمایندگان استان بوده است،چرا که دفتر مشترک، دردهای مشترک و مطالبات مشترک کل استان را واکاوی و پیگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 20 October 2020

تابناک ایلام ، خداداد ابراهیمی:: یکی از غفلت‌های گذشته‌ی نمایندگان ادوار استان، عدم تشکیل دفتر مشترک مجمع نمایندگان استان بوده است،چرا که دفتر مشترک، دردهای مشترک و مطالبات مشترک کل استان را واکاوی و پیگیری خواهد کرد.

دفتری که فعالیت‌های نمایندگان را بر ریل مشورت و خرد جمعی و تقویت هم‌افزایی و همدلی، بازتعریف می کند و ازاین رهگذار، نگاه مشترک وکلای مردم را به همه استان به نمایش می‌گذارد. دراین راستا نشست مشترک اخیر امام‌جمعه ایلام، استاندار و نمایندگان مردم ایلام، باهدف همدلی، وفاق و اشتراک مساعی در پیگیری مطالبات استان به شایستگی رقم خورد.که با اقبال و استقبال فعالان سیاسی وفرهنگی مواجه گردید.

چرا که به تعبیر دیگری مردم ایلام امیدوار خواهند بود که ازاین پس، پنج نماینده فعال و همدل برای پیگیری مطالبات آنان باوحدت رویه آستین همت بالا خواهند زد.

نکته حائز اهمیت و قابل درنگ این اتفاق بایسته، همآوایی و انسجام پایدار این مسولان است که می تواند تحقق مطالبات استان را تسریع بخشد و مسولان بالادستی را به اجابت خواسته‌های نمایندگان ایلام مجاب کند‌.

اما اینکه هرنماینده تنها خود را وکیل جغرافیایی خاص از استان تلقی کرده و خود را از توان و هوش سیاسی سایر نمایندگان، بی نیاز تلقی کند، یک اشتباه فاحش راهبردی و مغایر با کُنش‌های اصول پارلمانی است.یا اینکه نماینده‌ای تمام وقت و اعتبار نمایندگی خود را در راستای چانه‌زنی برای استخدام، انتصاب و اخذ امتیاز برای انساب منطقه‌ و شهرستان منتسب به خود صرف کند، امری مذموم است که هرگز از نگاه مردم و چشم عقاب رسانه‌ها پنهان نخواهد ماند.

واینکه یک نماینده با رقابت‌های منفی و تحرکات پوپولیستی، بخواهد خود را برتر و موفق‌تر از دیگران، معرفی کند، اقدامی مضحک و بیهوده است که در نهایت وی را از مسیر وظایف ذاتی پارلمانی‌اش، به کجراهه کشانده و اعتماد عمومی را ازخود سلب خواهد کرد.که امیدواریم چنین وضعیتی هرگز برای هیچکدام از نمایندگان ما نمود عینی نداشته باشد.

در خاتمه نگارنده پیشنهاد می‌کند؛ دفتر مشترک مجمع نمایندگان ایلام راه اندازی شود ضمن اینکه این دفتر نافی داشتن دفاتر مستقل نمایندگان نخواهد بود، می‌تواند امور مشترک میان نمایندگان را در خود متمرکز و ازسوی دیگر زمینه ارتباط چهره به چهره و برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی با هدف هم اندیشی در راستای توسعه همه جانبه استان را فراهم کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار