وزیر صنعت، معدن و تجارت؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ آزاد سازی معادن تاریخ گذشته استان خبر داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال بیشتر با اختصاص یک شهر به عنوان پایلوت اشتغال خرد در استان موافقت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 20 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، علیرضا رزم حسینی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام و نمایندگان استان در پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به استان با افزایش تسهیلات تبصره ۱۸ استان موافقت کرد و گفت: وزارت صمت آمادگی دارد که برای رونق اقتصاد مرز با طرف عراقی تهاتر انجام دهد.

در این دیدار که سارا فلاحی، علی اکبر بسطامی و بهزاد علیزاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، استاندار ایلام خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌ها و هلدینگ های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت صمت در بخش صنعت و معدن استان شد و گفت: ایلام ظرفیت‌های مهم و عمده‌ای در بخش صنعت و معدن دارد که با کمک و مساعدت وزارتخانه صمت می‌توان برای توسعه و ایجاد اشتغال قابل توجه استان از آن استفاده کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه با توجه به ظرفیت‌های ویژه مرز و امکان توسعه صادرات به کشور عراق خواستار تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران و پای کار آمدن طرف عراقی برای فعال سازی بازارچه‌های مرزی شد و گفت: در حال حاضر با فراهم شدن مقدمات ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی توسط بخش خصوصی و دولتی در استان امیدواریم که با فعال سازی بازارچه‌های مرزی استان، ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران و گشایش‌های بیشتر در مراودات اقتصادی با کشور عراق مسیر شکوفایی صنعتی در استان و کشور بیش از پیش تقویت شود.

وی در ادامه خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به منظور تأمین تسهیلات یارانه دار به بخش صنعت و معدن شد و عنوان کرد: همچنین خواستار اختصاص اعتبار از محل سهم مصرف نشده سایر استان‌ها به استان برای ایجاد تسهیل در رفع موانع تولید استان هستیم.

وی در ادامه پیگیر تفاهم نامه‌های ایجاد شده با وزیر وقت صمت شد و خواستار اجرایی نمودن مفاد این توافقنامه‌ها شد.

وی همچنین خواستار ترزیق اعتبار لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان در حوزه صنعت و همچنین افزایش سهمیه خوراکی و مصرفی استان شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار