تعداد 137 پرونده قضایی به منظور فراهم سازی زمینه آزادی و اعطای تسهیلات قضایی بررسی شد که این فرایند تا پایان هفته جاری در دیگر زندان های استان ادامه دارد و جمعاً 311 پرونده قضایی زندانیان غربالگری می شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 18 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ پیرو دستور ریاست محترم قوه قضائیه، غربالگری پرونده های قضائیه تمام زندانیان با حضور رئیس کل دادگستری ایلام در حال انجام است.

غربالگری پرونده های قضایی زندانیان امروز در زندان مرکزی با حضور دکتر دهقانی رئیس کل دادگستری، داود نیا معاون قضایی رییس کل، علی رحمی معاون دادستان مرکز استان، رستمی قاضی ناظر زندان، احسانی مدیرکل زندان های استان، رئیس و مسئولین زندان مرکزی انجام شد که با دستور دکتر دهقانی، 14 زندانی از زندان آزاد شدند و تعداد 137 پرونده قضایی به منظور فراهم سازی زمینه آزادی و اعطای تسهیلات قضایی بررسی شد.

این فرایند تا پایان هفته جاری در دیگر زندان های استان ادامه دارد و جمعاً 311 پرونده قضایی زندانیان غربالگری می شود.

دکتر دهقانی در ابتدا ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان به ایراد سخن پرداخت و خطاب به آنان بیان داشت: از زندان به عنوان فرصتی برای اصلاح و بازپروری بهره ببرید و با شرکت در برنامه های فرهنگی و تربیتی زمینه بازگشت سالم خود به جامعه را فراهم نمایید.

ایشان با اشاره به اهمیت سلامت زندانیان و تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح زندان، تصریح کرد: وضعیت بهداشتی زندان مطلوب ارزیابی شد و انتظار می رود با تداوم این روند، به سلامتی زندانیان و درمان آنان بیش از پیش توجه شود.

دکتر دهقانی عنوان کرد: در راستای اجرای دستورات و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر غربالگری پرونده های قضایی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، تعداد 137 پرونده قضایی در زندان مرکزی و بازداشتگاه به منظور استفاده از تسهیلات قضایی و ظرفیت های قانونی بررسی شد و زمینه آزادی 14 زندانی فراهم گردید. ایشان اذعان داشتند: فرایند غربالگری پرونده های قضایی تا پایان هفته جاری در دیگر زندان های استان ادامه دارد و نتایج آن طی روز های آتی اعلام می گردد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه خاطر نشان شد: با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تسهیل در فرایند کار، کاهش هزینه ها و ارتقاء سطح امنیت در اعزام و بدرقه زندانیان، زیر ساخت های دادرسی الکترونیکی در کلیه شعب دادسرا و زندان های استان فراهم گردیده است و ضمن جلوگیری از اعزام و بدرقه زندانیان به مرجع قضایی رسیدگی کننده، فرایند دادرسی به صورت الکترونیکی (ارتباط تصویری متهمین و محکومین با قاضی) انجام می پذیرد.

دکتر دهقانی در خصوص زندانیانی که سال های متمادی را در زندان به سر می برند نیز دستور رسیدگی و پیگیری داد و گفت: شوراهای حل اختلاف و هیأت های صلح و سازش با همتی مضاعف در راستای جلب رضایت شکات و حل و فصل پرونده های قضایی، تلاشی روز افزون داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار