معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: عدم تفکیک بین علایم سرماخوردگی و کرونا دارای ۲ خطر عمده است و در بررسی های میدانی به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از افراد تمامی علائم را به سرماخوردگی نسبت می دهند.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 18 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، دکتر جمیل صادقی فر یادآور شد: این مساله باعث افزایش ابتلای درون خانوادگی شده و از طرفی افراد تا زمان بد حال شدن برای درمان مراجعه نمی کنند به همین دلیل بستری کرونا با سن پایین در این استان بسیار زیاد شده است.

وی با بیان اینکه ایلام جزو پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد، یادآور شد: در این استان آنقدر تخت بیمارستانی نداریم که افراد کرونایی ۲۵ و ۳۰ ساله بستری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در یک هفته گذشته روند ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: در این هفته تعداد مبتلایان از ۹۳۵ مورد در یک هفته ماقبل به یک هزار و ۱۳۸ مورد افزایش پیدا کرده است همچنین تعداد بستری ها از ۲۰۵ به ۲۸۱ و تعداد فوتی ها از ۱۳ به ۲۸ مورد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار همه استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و کرونا در سراسر استان فراگیر شده و لازم است رعایت محدودیت های اعمال شده خصوصا در آرامستان ها به صورت جدی مراقبت شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار