معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت حوزه درمان کرونا در این استان از قرمز عبور کرده و به سیاه رسیده است و با ادمه روند کنونی ابتلا و بستری با کمبود دارو، تخت و اکسیژن مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 17 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر عباس قیصوری  افزود: هم اکنون ۲۰۰ بیمار کرونا در این استان بستری هستند و بیشتر امکانات درمانی صرف بیماران کرونایی می شود در حالیکه بیماران دیگری نیز نیازمند خدمات درمانی هستند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه سه پیک کرونا در این استان پشت سر گذاشته شد، هیچ بیماری بدون درمان، تخت و خدمات نماند اما اکنون وضعیت تغییر کرده و در روزهای آینده بیمارستان های استان دیگر جایی برای بستری بیماران نخواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در روز گذشته تا ساعت هفت عصر ۱۰۴ بیمار کرونا به بیمارستان مصطفی خمینی ایلام مراجعه و خدمات سرپایی دریافت کردند که بسیاری از آنها در روزهای آینده بدحال شده و به بستری نیاز پیدا می کنند و این تنها یک بیمارستان است.

دکتر قیصوری اظهار داشت: اگر روند کنونی ابتلا به کرونا در این استان متوقف نشود شرایط بسیار خطرناکی پیش رو خواهیم داشت و تعدادی از بیماران بدلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست خواهند داد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه بیمارستان ها خودگردان بوده و در اثر شرایط کرونا درآمد خود را از دست داده اند با کمبود منابع مالی مواجه شده و نیازمند کمک همه دستگاه ها و بخش ها هستیم زیرا یک سازمان به تنهایی از عهده کنترل و مقابله با این شرایط را ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر همه دستگاه ها وارد حوزه درمان بیماران کرونا نشوند به طور قطع خیلی ها جان خود را از دست می دهند.

دکتر قیصوری افزود: مرگ و میر افراد زیر ۵۰ سال در این استان را در شرایطی داشتیم که امکانات موجود بود در صورت کمبود امکانات اتفاقات تلخ و ناگواری در انتظار ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید مصوب شود بیمارستان زاگرس ایلام به صورت کامل و ۵۰ درصد ظرفیت تمامی بیمارستان های خصوصی باید به بستری کرونا اختصاص داده شود و هر زمان از هر دستگاه دولتی، خصوصی عمومی و خیریه کمک خواسته شد باید بلافاصله انجام شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای نخستین بار همه مناطق این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و بر این اساس به دستور استاندار ایلام محدودیت های کرونا برای سومین هفته متوالی تمدید شد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار