معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه استان ایلام جزو پنج استانی است که بیشترین سنین پایین را بدلیل ابتلا به کرونا بستری کرده است، اظهار داشت: با وجود تذکر و گفتمان در سطح شهر با افراد بدون ماسک، طلبکارانه برخورد کرده و حاضر به قبول شرایط بد کرونا نبودند.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 17 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی یادآور شد: مانند روزهای آغاز کرونا به بهانه اینکه بیماری آنها کرونا نیست بلکه سرما خوردگی است بیماری پنهان می شود و این ۲ خسارت بزرگی به بار می آورد.

وی به ابتلای خانوادگی به کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد بسیاری از اطرافیان و بخصوص افراد مسن و آسیب پذیر خانواده بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط خود یا دیگران گرفتار می شوند و به همین دلیل آمارها حاکی از افزایش ابتلای درون خانوادگی در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: بدلیل عدم رعایت افراد و ساده انگاری بیماری، مراقبت نیز فراموش می شود همچنین بدلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب کرونا در نهایت با حال بد و ریه درگیر سر از بیمارستان در می آورند.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه هر فردی چنانچه نقش خود را ایفا کند، وضعیت بهتر خواهد شد، گفت: جدای از نقش مردم، همه دستگاه ها و نهادهای متولی از دستگاه های دولتی گرفته تا نهادهای عمومی و نظارتی تا اصناف، بخش خصوصی و در نهایت مردم در گروه های مختلف به صورت نظام شبکه ای باید در این دوران سخت در فعالیت های خود پیرامون کرونا بازبینی کنند و در این بین ارائه آمار و اطلاعات روزانه و به تفکیک شهرستان ها قطعا اهمیت ویژه خواهد داشت.

وی در ارتباط با اصناف نیز افزود: اصناف به مانند ماه های آغازین کرونا مجدد ورود کنند و قطعا دوشادوش رعایت پروتکل ها توسط مردم، رعایت پروتکل ها در اصناف و اماکن بسیار مهم خواهد بود و در این زمینه متاسفانه اصلا وضعیت خوبی نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت امروز ما جایی برای انجام کارها از سر رفع تکلیف باقی نگذاشته است نه تنها مبتلا شدن به کرونا و تحمل علائم و عوارض آن، بلکه جان هم استانی های ما در خطر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای نخستین بار همه مناطق این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و بر این اساس به دستور استاندار ایلام محدودیت های کرونا برای سومین هفته متوالی تمدید شد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار