معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین مردم این استان به ۵۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 16 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد نوذری اظهار داشت: این وضعیت در شهرستان های مختلف متغیر است ولی کاهش آن از حدود ۸۰ درصد به ۵۳ درصد نگران کننده است.

وی افزود: نتیجه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را در افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها در روزهای اخیر شاهد هستیم بطوریکه تنها در ۲ روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر مبتلا و ۱۳ فوتی در استان ایلام گزارش شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: برخی از مردم هنوز خطر کرونا جدی نگرفته اند و به مسوولیت اجتماعی خود عمل نمی کنند، تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از پوشش ماسک است.

نوذری یادآور شد: داروی موثری برای درمان این بیماری تاکنون کشف نشده است و به گفته رییس جمهوری استفاده از پوشش ماسک از خانه تا خانه باید توسط همگان رعایت شود.

وی از تداوم برخی محدودیت های کرونایی در استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: مسیرهای منتهی به آرامستان ها باید به گونه ای کنترل شود که در صورت فوت شخصی تنها افراد محدودی امکان حضور در مراسم را داشته باشند چراکه تجربه ماه های اخیر نشان می دهد اجتماع افراد در آرامستان ها از اصلی ترین دلایل شیوع کرونا بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: مدارس در مناطق قرمز و نارنجی نیز به شکل غیرحضوری فعالیت کرده و تالارها ، مراکز پذیرایی و باشگاه های ورزشی نیز تعطیل هستند.

نوذری اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل ها در ادارات بهتر از سایر نقاط است و افرادیکه از پوشش ماسک در این مراکز استفاده نکنند ، خدمات دریافت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: نیروهای درمانی طی ماه های اخیر به دلیل افزایش مبتلایان خسته و فرسوده شده اند و مراکز درمانی نیز در حال تکمیل شدن هستند.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: مردم احساس مسوولیت بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند تا بتوانیم این برهه حساس و خطرناک را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای نخستین بار همه مناطق این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و بر این اساس به دستور استاندار ایلام محدودیت های کرونا برای سومین هفته متوالی تمدید شد./ع

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
آقای معاون سیاسی
قصد مردم عدم رعایت پروتکلای بهداشتی نیست شما از قیمت ماسک خبر داری ولی از جیب خالی قشر متوسط به پائین خبر نداری با یه حساب سرانگشتی واسه یه خانواده کارگر شش نفره در ماه چند عدد ماسک نیاز دارد و تعداد را بر قیمت حساب کن بعدش درآمد آن کارگر روزمزد را با قیمت ماسک حساب کن.
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
متاسفانه مسئولان کشور ما همیشه جیب مردم را با جیب خودشان برابر میدانن و واقعا باید از این خواب غفلت بلند شوند و باور کنند هیچ تشابه مالی بین آنها و اکثریت مردم وجود ندارد .
پس خواهشا ایقد بفکر خالی کردن وجریمه کردن این مردم نباشین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار