مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: به علت شیوع کرونا و کاهش مراجعه زائران به زیارتگاه های این استان بخش قابل توجهی از درآمد این اماکن متبرکه کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 16 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام مرتضی عزیزی اظهار داشت: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای رونق اقتصادی از طریق موقوفات در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه اقدام هایی انجام شده است.

وی ایجاد باغ زیتون در ۱۴۰هکتار از زمین های امامزاده شاه احمد(ع)، ایجاد نیروگاه خورشیدی در امامزاده سید حسن(ع) مهران، کاشت گندم در ۲ هکتار از زمین های موقوفه دشت عباس دهلران و کاشت کلزار در ۲ هکتار از زمین های موقوفه امامزاده سید حسن(ع) از جمله اقدام های انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این اقدام ها با هدف درآمد پایدار و بهره وری از موقوفات استان انجام و توسعه این برنامه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به موقوفات ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰مورد موقوفه در این استان ثبت شده که از این تعداد ۲۰۰مورد منفعتی و مابقی غیرانتفاعی هستند.

وی بر فرهنگ سازی برای احیا وقف تجمیعی در این استان تاکید کرد و افزود: احیای موقوفات تجمیعی امکان احداث ساختمان ها و مراکز گسترده نظیر بیمارستان و درمانگاه را فراهم می کند.

وی ساخت ضریح امامزاده صورت بانو(س) و حاجی حاضر(ع) به صرف ۲ میلیارد ریال و ساخت گلدسته های امامزاده صورت بانو(س) به مبلغ ۲۲۰میلیون ریال را از جمله عملیات عمرانی انجام گرفته از محل اعتبارهای دولتی، افراد خیر و درآمد امامزادگان عنوان کرد.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه به طرح احسان ماندگار در این استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح یک هزار و ۵۵۰ سبد غذایی به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع ۵۰۰ بسته تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان نیازمند استان خبر داد./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Kjh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
پس قبول دارید بقاع متبرکه بدای درامد زایی ساخته شدن!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار