معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برای نخستین بار همه مناطق این استان با توجه به شرایط حاد کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 16 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر  با ابراز نگرانی از وضعیت حاد استان، یادآور شد: اکنون تعداد بستری های کرونا در مراکز درمانی استان از مرز ۲۰۰ نفر هم گذشته است.

وی اضافه کرد: در پنج روز گذشته نزدیک به ۲ برابر اردیبهشت ماه مبتلا به کرونا در استان ثبت شده که با تعداد ۲۰ فوتی، ۱.۵ برابر کل ماه اردیبهشت فوتی کرونا و بیش از دو برابر اردیبهشت ماه بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها ثبت شده است.

دکتر صادقی فر اظهار کرد: این در حالی است که رعایت پروتکل های بهداشتی در اردیبهشت خیلی بهتر از وضعیت کنونی بوده است.

به گفته وی، سن بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان به طور نگران کننده ای کاهش یافته و ظرفیت بیمارستان ها به مرز تکمیل شدن رسیده است.

وی با بیان اینکه روزهای طوفانی کرونا در ایلام در پیش است، گفت: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی عامل ایجاد وضعیت کنونی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، افزود: چنانچه کمتر از ۸۰ درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی گفت: خانه امن ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه های آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای است و در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چراکه اوضاع خیابان ها و معابر شلوغ استان به هیچوجه مطلوب نیست.

دکتر صادقی فر بیان کرد: پرهیز از ورود به مکان های شلوغ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به اندازه ماسک زدن مهم بوده و مردم چنانچه می خواهند از کرونا در امان باشد باید این ۲ کار را انجام دهند چراکه اتکا به یکی از این ۲ راه پیشگیرانه فایده چندانی ندارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار