معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام از آغاز برنامه‌های هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهرماه امسال خبر داد و گفت: شعار امسال هفته ناجا ،با هم برای امنیت و سلامت نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۰۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 16 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار کرد: از ۲۷ تا ۲ آبانماه سال جاری هفته نیروی انتظامی  با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» نام گذاری شده که در این زمینه برنامه‌های مختلف درون و برون سازمانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی فضای مجازی را فرصت و زمینه‌ی مناسبی برای اجرای بهتر برنامه‌های هفته ناجا دانست و خاطرنشان کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه باید سعی شود از این فضا به نحو احسن در راستای خدمات رسانی و ارائه اقدامات و عملکرد پلیس استان به مردم بهره گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام به اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی در برنامه‌های امسال هفته ناجا اشاره کرد و گفت:  رویکرد ناجا در حفظ امنیت در سال های اخیر رویکردی پیشگیرانه با محوریت فرهنگ سازی است و تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های سازمان ها و نهادهای دولتی و مردمی در جهت فرهنگ سازی برای عموم شهروندان به صورت علمی و تخصصی در این برنامه ها گنجانده شده است.

یاسمی به برنامه ریزی برای اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته ناجا در استان اشاره کرد و گفت:اجرای مراسم صبحگاه عمومی ،تقدیر از کارکنان پایور و وظیفه ساعی و اعضای شاخص پلیس افتخاری،پخش زیارت پرفیض عاشورا در اماکن و حسینه و نماز خانه ها به صورت روزانه،پخش انیمیشن های آموزشی ، پخش زیر نویس های آموزش همگانی از مهمترین برنامه های اولین روز از هفته ناجا خواهد بود.

وی به رونمایی از اقدامات فرهنگی و سامانه های هوشمند اشاره  و خاطرنشان کرد:  در روز دوشنبه و مصادف با دومین روز از هفته ناجا ، افتتاح پروژه های عمرانی ،طرح نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک  و شماره گذاری اینترنتی ،برگزاری مسابقات ورزشی دارات کارکنان زن،مراسم رونمایی از اقدامات فرهنگی  ( کتب ،فیلم، سامانه و...)،مراسم تجلیل از حافظان نظم و امنیت در کلانتریها و پاسگاهها توسط شورای معتمد پلیس ،مراسم بزرگداشت روز کارآگاه ،عیادت و دلجویی از بیماران ناجا  بستری در(بیمارستان ها و منازل) و پخش میزگرد تلویزیونی طرح مقابله با اراذل  و اوباش اجرا می شود.

یاسمی با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی تغییر وضعیت ارائه خدمات به مردم از حضوری به غیرحضوری است، گفت: راه اندازی سامانه پلیس هوشمند و همچنین اپلیکیشن آموزش همگانی از برنامه های شاخص برای انجام ارائه خدمات غیرحضوری به منظور حفظ سلامت شهروندان است که هم استانی های عزیز با مجهز شدن به این فن آوری ها دیگر نیازی به حضور در اماکن انتظامی نخواهند داشت.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: در روز سه شنبه و در سومین روز از هفته ناجا، برنامه طرح مردم یاری و خدمات درمانی بهداشتی در مناطق محروم و مرزی، ورزش صبحگاهی ،نشست فرماندهی انتظامی استان و شهرستانها در دفتر نظارت همگانی۱۹۷،اجرای مسابقه ورزشی دو سرعت -آمادگی جسمانی کارکنان وظیفه ،گردهمایی نگهبانان حفاظتی و مراقبتی اجرا خواهد شد.

یاسمی افزود: برگزاری مسابقه  رادیویی روز بی حادثه ،دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه  در مرکز استان و شهرستانها ،اجرای مسابقه دارات ویژه کارکنان مرد ،دیدار و سرکشی از خانواده کارکنان دارای معلول خدمتی و همچنین خانواده بازماندگان متوفی خدمتی ، برگزاری رزمایش شهری موتور سیکلت سواران قانونمند از مهمترین برنامه های روز چهارشنبه مصادف با چهارمین روز از هفته ناجا است.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام به تهیه مستندهای فاخر برای پخش در صدا و سیما و همچنین شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پخش مستند شهدا (رهپویان آرامش) و سرود نیروی انتظامی، از مهمترین مستندهای تهیه شده در معاونت اجتماعی است که در پنجمین روز از هفته ناجا پخش می شود.

یاسمی افزود: اجرای برنامه کوهپیمایی کارکنان در سطح استان و شهرسانها ،نشست با مرز نشینان ،غبار روبی مزار شهدا و  تجلیل از خانواده شهدا،ایثار گران و جانبازان در مراسم ، رژه انضباط خودرویی ، پخش مراسم دعای کمیل از جمله برنامه های دیگری است که در  روز پنجم هفته ناجا اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی امسال در هفته ناجا قصد دارد از بین جوانان مؤمن، نیرو جذب کند، گفت: ایجاد غرفه ثبت نام از داوطلبان استخدامی ناجا برگزاری مراسم دعای ندبه ،اجرای کوهنوردی  تخصصی کارکنان ،برگزاری رزمایش در فضای مجازی با همکاری همیاران سایبری ، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه  توسط فرمانده انتظامی استان و حضور کارکنان در نماز جمعه ، از مهمترین برنامه های روز جمعه و به مناسبت آخرین روز از هفته ناجا خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: نام گذاری روزهای هفته ناجا به شرح ذیل است و برای تمامی روزهای هفته ناجا و  براساس شعارهای مندرج در آن برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

روز یکشنبه ۲۷ مهر به عنوان اولین روز از هفته نیروی انتظامی با عنوان  اقتدار توام با رافت ، هوشمند سازی ،خدمت صادقانه،  دوشنبه  ۲۸ مهر مشارکت عمومی ، پیشگیری اجتماعی ، توسعه امنیت، سه شنبه ۲۹ مهر  امنیت اقتصادی ، کمک به تولید ، آسایش عمومی، چهارشنبه ۳۰مهرآموزش همگانی ، نظم و قانون مداری ، فرهنگ ترافیک، پنج شنبه۱ آبان مرزبانی ، ایثار و جوانمردی ،همگامی با مرزنشینان و جمعه    ۲ آبان با عنوان سلامت خانواده ، فضای مجازی پاک ، جامعه امن نامگذاری شده است./ع

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار