با کوتاهی کردن ودنبال مجوز گشتن هم فقط به کرونا زمان داده می شود که به سرعت منتشر شود ،تنها راهکار باقیمانده این است " دوهفته تمام استان ایلام تعطیل شود " این تعطیلی باید تمامی مراکز اداری وخصوصی وصنوف را شامل شود .
کد خبر: ۹۰۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 14 October 2020

تابناک ایلام::امروز استان ایلام وحشتاک ترین آمار ابتلای به ویروس کرونا ومرگ ناشی از آن را تجربه کرد ،آماری که موید رشد روز افزون این ویروس در پس توی زندگی ما ایلامی هاست و تنها راه گریز از آن را باید در یک برنامه جدی و تاثیرگزار  با مشارکت یکایک شهروندان ،دولت ودستگاههای حاکمیتیجستجو کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۰۶مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است که بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۲۹۱ نفر است.

بررسی روند شیوع کرونا در استان ایلام از همان ماه ابتدایی تاکنون نشان می دهد که آمار مبتلایان ومتوفیان امروز به رغم فاصله فراوان آمارها با واقعیت میدانی شیوع کرونا ،رقم قابل اعتنایی است که مسئولین استانی خصوصا ستاد کرونا باید با کنار گذاشتن هرگونه واهمه در تصمیم گیری و تسامح وتساهل به درک درستی در خصوص وضیعت استان از حیث ابتلای به کرونا برسند.

اینکه تصور می شود با شعار هم نان وهم جان یا با کوتاه آمدن در مقابل مافیای ثروت و منفعل شدن در مقابل بخشی از قدرت می توان زنجیره ابتلای به کرونا را قطع کرد ،تصور متوهمانه ای بیش نیست وکرونا بعنوان یک مکمل مهم می تواند بحرانی جدی در کشور بیافریند .

درست است که ابزار مرگ ومیر در کشور آنچنان زیاد شده  که مرگ انسانها به شکلی عادی درآمده است ،اما باید چشمانمان را حسابی باز کنیم و روی این قضیه عمیق بیاندیشیم که امروز 9انسان جان خود را از دست داده است ،9خانواده ،نه پدر ومادر سوگوار شده اند ،اصلا آمار کمی نیست . اگر واقعا برای جان انسانها ارزش قایل شوند، باید امروز وفردا را عزای عمومی اعلام می کردند !

حال که اینگونه نیست !عزای عمومی فدای سر مسئولین ،دولت که در شعار هم جان هم نان ! نه قادر به تامین نان مردم بوده  ونه اینکه از قابلیت وبرنامه ای برای حفظ جان آنان بهره مند است،امروز باید شعار دولت تغییر کند ،تمام ابزار وامکانات را بر موضوع حفظ سلامت وجان مردم متمرکز کنند.

زمانی که مدارس براساس یک برنامه نادرست وعجولانه باز گشایی شدند باید فکر امروز را هم می کردند ،وقتی که ستاد کرونا در اوج بحران دستور بازگشایی نمازهای جمعه را می دهند باید این اتفاق سهمگین برای مردم رقم بخورد !وقتی که در تقابل نان وجان مردم برنامه ای برای تامین هیچکدام از آنان وجود ندارد ،هزینه آن راباید مردم بینوا پرداخت کنند!

امروز اگر پای صحبت مسئولین هم بنشینیم قطعا می گویند " مردم مقصرند" آری شاید بحشی از آن را مردم مقصر باشند اما این شما هستید که با بی برنامگی و فقدان قدرت برای برنامه ریزی قاطع ،زمینه رشد وبی پروایی کرونا در زندگی مردم را فراهم آورده اید ،باید هم پاسخگوی این بحران پیش آمده برای کشور ومردم باشید .

بگذریم !امروز در استان ما وضعیت بسیار بد ووحشتناکی رقم خورد .تاکنون هرچقدر هم فریاد زده شده که تجمعات ،مراسمات مذهبی ورسمی وغیر رسمی تعطیل شوند ،مدارس بازگشایی نشوند و صنوف پرخطر نعطیل شوند ،هیچ افاقه ای نکرده است . تازه اینکه در وسط بحران بیانیه تشییع جنازه می دهند و برای برخی مراسمات مذهبی اجازه برگزاری صادر می شود !اینها همه در تشدید کرونا سهیمند ونباید در آن شک کرد.

با کوتاهی کردن ودنبال مجوز گشتن فقط به کرونا زمان داده می شود تا به سرعت منتشر شده وگلوی مردم را بفشارد،تنها راهکار باقیمانده این است " دوهفته تمام استان ایلام تعطیل شود " این تعطیلی باید تمامی مراکز اداری وخصوصی وصنوف را شامل شود .

نیروی انتظامی ورودی آرامستانها را مسدود کند ،اعلامیه درگذشتگان بدون تاریخ منتشر شود، با متخلفین برخورد جدی به عمل آید . پست های ایست وبازرسی دایر واز سفرهای غیر ضروری جلوگیری به عمل آورده وتردد ها کنترل شود .شاید از این طریق بتوان در سرعت پیشرفت کرونا وقفه ایجاد کرد.دیگر راهی باقی نمانده است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
همه چیز تحت کنترله شما خودشو ناراحت نکن!
نمکی بخواب دشتکی بیدار است!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
هنوز مونده جوجه روآخرپاییزمیشمارن تورم افساربریده به جای گریخته وآبان وآذری که آمارکشته های کرونا درتاریخ می ماند.خدایا تاب وتوانی نمانده خودت به دادمردم برس.
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
بقول قالیباف 96 درصد مردم فقیرن و 4 درصد غنی.
تعطیلی چند هفته ای فقط واسه 4 درصد خوبه از هر لحاظ و 96 درصد باید برن بمیرن.

درباره اینجور تصمیمات سایتهای نظرسنجی مردمی بسازن و تصمیمی که میخوان برای مردم بگیرن بذار خود مردم هم در آن سهمی داشته باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار