مدیرکل بهزیستی استان ایلام؛
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه دو هزار و ۹۲۱ نفر از افراد معلول استان ایلام را نابینایان تشکیل می‌دهند، گفت: این میزان معادل سه درصد از کل جامعه معلولان استان است.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 15 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، زهرا همتی اظهار کرد: ۲۴ مهرماه مصادف با روز عصای سفید و امروز نیز روز جهانی نابینایان است و هدف این است که توجه عموم جامعه به معلولان و به ویژه نابینایان جلب شود و مطالبات این عزیزان مد نظر و مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هم اینک از مجموع بیش از ۱۴ هزار فرد دارای معلولیت مددجوی زیر پوشش این استان دو هزار و ۹۲۱ نفر را افراد نابینا تشکیل می‌دهند.

همتی ادامه داد: از این شمار فرد دارای معلولیت نابینایی ۳۱۰ نفر خیلی شدید و ۹۱۵ نفر هم شدید بوده که از خدمات مختلف حمایتی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر ۲۸۷ دانشجوی معلول استان در دانشگاه‌های مختلف استان از جمله آزاد، دولتی و غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸ نفر دارای معلولیت و مسایل بینایی هستند.

وی گفت: سازمان بهزیستی برای هزینه‌های تحصیل این افراد نیز در دانشگاه‌های آزاد به طور کامل و در دانشگاه‌های دولتی بحث کمک هزینه‌های آموزشی را در نظر گرفته است.

همتی یکی از اقدام‌های مهم برای پیشگیری از معلولیت نابینایی را اجرای طرح غربالگری بینایی پیشگیری از تنبلی چشم عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله در این استان اجرا و پارسال نیز بیش از ۱۸ هزار کودک سه تا شش ساله معاینه شدند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار