مدیرکل استاندارد ایلام گفت:فراورده الکل ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است و نظارت بر این محصول و محصولات سلولزی و همینطور شوینده ها که در ابن دوره از شرایط مورد استفاده هموطنان هست از سوی استاندارد انجام می شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 13 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی روز سه شنبه در کارگروه مجازی کرونا استان ایلام اظهار داشت:13 استاندارد ملی تجهیزات پزشکی و حفاظت شخصی برای مقابله با ویروس تدوین شده است.

وی افزود:  در حال حاضر استاندارد ماسک، پد الکلی و مواد ضدعفونی کننده مشمول مقررات استاندارد اجباری نیست.

همتی یادآور شد : فراورده الکل ۹۶ درصد مشمول  استاندارد اجباری است و نظارت بر این محصول و محصولات سلولزی و همینطور شوینده ها که در ابن دوره از شرایط مورد استفاده هموطنان هست از سوی استاندارد انجام می شود.

وی افزود: در خصوص کالا و خدمات دارای استاندارد ملی، در صورتی که از سوی شورای عالی استاندارد اجباری اعلام شود، استاندارد موظف به نظارت بر آنها می شود.

مدیرکل استاندارد ایلام بیان داشت : ماسک جزو استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد نبود اما با توجه به شرایط کشور و نیاز به اقلام بهداشتی، برای ماسک و ۱۲ کالای دیگر قانون استاندارد اجباری تدوین شده است و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

همتی در خصوص شعار سال که حفاظت از زمین با استانداردها است، افزود: پیش از این شعار در سال ۹۲ سازمان استاندارد دفتر معیار نظارت بر استاندارد، مصرف انرژی و حفاظت از سازمان محیط زیست را در سازمان ملی استاندارد دایر کرد و مسایلی نظیر مدیریت انرژی، حفاظت از محیط زیست و حفاظت از آبها و خاک در این دفتر مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

وی افزود: در این دفتر همچنین بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی که موضوع آن گسترش فاکتورهای استاندارد سازی در تمام خدمات و سطوح است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: ۹۱ استاندارد ملی در حیطه تعیین استاندارد ملی و دستورالعمل برچسب انرژی، تجهیزات، کیفیت آب وخاک و هوا تعیین شده است.

وی گفت: یکی از قوانینی که در حال حاضر از اولویت های سازمان ملی استاندارد بوده اجرای ماده ۱۷ استاندارد اجباری است که اداره محیط زیست و شرکت گاز استان بطور جدی این موضع را پیگیری می کنند.

همتی اضافه کرد: پس از استاندارد سازی موتورخانه های دستگاه های اجرایی که در دستور کار اداره استاندارد است سپس این بازرسی علاوه بر دستگاه های اجرایی به کل کشور گسترش می یابد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر وظیفه استاندارد نظارت بر کالا و خدماتی ست که مشمول استاندارد اجباری هستند اما چنانچه موضوعاتی نظیر نظارت بر کیفیت زندگی و کیفیت نیروی انسانی هم در شورای عالی استاندارد جزو استاندارد اجباری تصویب شود می توانیم آن را در استان نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی آسانسورهای شخصی بر عهده سازمان استاندارد است، یادآورشد: قبل از نصب این آسانسورها، سازمان هایی که بر ساخت و ساز ها نظارت دارند نظارت و بازرسی این آسانسور ها در وهله اول انجام می دهند.

وی تاکید کرد: کسانی که آسانسور شخصی دارند به خاطر حفظ سلامتی خود در برابر خطرات احتمالی نسبت به استاندارد سازی اولیه و درخواست بازرسی ادواری اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام در خصوص گواهی استاندارد شهربازی های استان اضافه کرد: طبق قانون ماده ۴۷ سازمان ملی استاندارد شهربازی های استان در صورت رعایت نکردن استاندارد های لازم گواهی آنان ابطال می شود.

همتی با بیان اینکه استاندارد ایزو ۲۶ هزار به عنوان استاندارد مسوولیت اجتماعی حتی در سطح جهان نیز به آن عمل می شود، افزود: اجرای این استاندارد در حوزه های مختلف و دستگاههای اجرایی و نظارتی کاملا متفاوت است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار