استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام از موافقت وزارت نیرو با احداث سد تنظیمی سیمره در استان ایلام خبر داد و گفت: این سد در شهرستان بدره ساخته می شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 13 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام،  قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: طرح تأمین آب اراضی مورموری، صدور مجوز تخصیص آب برای اراضی کشاورزی از محل سد مخزنی کرخه، اصلاح سهم استان از مصرف آب کشاورزی، تأمین آب اراضی کشاورزی آبدانان از سد مخزنی، تخصیص آب برای اراضی منطقه مورموری، سیاهگل، هلیوه، آبطاف و …نیازمند توجه جدی وزارت نیروی است.

وی گفت: همچنین مسائل و مشکلات نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای و ایجاد سد تنظیمی سیمره برای اراضی بالا دستی و پایین دستی سد، تخصیص سهم استان از کرخه و سهم سامانه گرمسیری و نیروگاه تلمبه ذخیره نیز نیازمند توجه هستند.

در ادامه این دیدار معاون آب و آبفای وزارت نیرو ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری بسیار خوب استاندار ایلام با مجموعه وزارت نیرو در استان گفت: مسئولان استان در خصوص مسائل و مشکلات استان فعال و پیگیر هستند.

قاسم تقی زاده خامسی ضمن قول مساعد در خصوص پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده توسط استاندار ایلام و نماینده استان در مجلس شورای، گفت: با احداث سد تنظیمی در ارتباط با سد سیمره موافق هستیم و در این راستا تصمیمات لازم نیز اتخاذ خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار