مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: طبق آمارگیری که در اردیبهشت ماه انجام ‌شده است حدود بیست هزار دانش آموز ایلامی از گوشی هوشمند و تبلت برخوردار نیستند.
کد خبر: ۹۰۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 13 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رضا زینی‌وندمقدم گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و تعطیلی مدارس، دانش‌ آموزان تاکنون آموزش خود را از طریق شیوه‌های مختلفی ازجمله شبکه‌های آموزشی تلویزیون و فضای مجازی دنبال می‌کنند.

 وی افزود: با این‌ وجود در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تداوم برنامه‌های آموزشی استفاده از فضای مجازی است، اما متأسفانه مناطق محروم و روستایی اکثراً قابلیت دسترسی به اینترنت را ندارند و طبق آمارگیری که در اردیبهشت ماه انجام ‌شده حدود بیست هزار دانش آموز از گوشی هوشمند و تبلت برخوردار نیستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تحصیل دانش ‌آموزان و رفع نگرانی‌ها برای تداوم آموزش دانش‌آموزان، بیان کرد: طبق درخواست‌هایی که برای وزارت‌خانه  آموزش پرورش فرستاده شده برای تامین اعتبار، کمک‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و خیرین اقداماتی برای خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

این مسوول افزود: از طرفی نیز برای رفع مشکل دسترسی اینترنت دانش‌آموزان، اقداماتی توسط زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری‌های ارتباطات صورت گرفته است و تا حدودی به رفع این مشکل کمک کرده‌اند.

 زینی‌وندمقدم بیان کرد: در مناطق محروم و روستایی  به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا نداشتن گوشی ها هوشمند ممکن است به آموزش و یادگیری دانش‌آموزان لطمه وارد شود.

وی در ادامه افزود: آموزش در مناطق روستایی با تراکم کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ‌صورت حضوری برگزار می‌شود و در مناطق سفید و زرد نیز کلاس‌ها با تعداد محدود و رعایت کامل نکات بهداشتی تا حد امکان به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار