اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی:
 دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بخشی از سهمیه واکسن آنفلوانزا در این استان دریافت که برای گروه‌های پرخطر تامین شده و با نظارت کافی در حال تزریق است.
کد خبر: ۹۰۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 12 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، تزریق واکسن آنفلوآنزا در کنار رعایت بهداشت یکی از روش‌های مبارزه و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزاست بنابراین همگام با کشور، بر اساس برنامه زمانی و ابلاغی از سوی وزارت بهداشت سهمیه واکسن آنفلوآنزا در اختیار گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد و به محض دریافت سهمیه‌های بعدی، به تدریج توزیع واکسن بین دیگر افراد آسیب‌پذیر صورت خواهد گرفت.

در این اطلاعیه از مردم استان ایلام به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خانواده‌های آنها درخواست شده است: از مراجعه و تردد غیرضروری جهت دریافت واکسن آنفلوآنزا تا زمانی که سهمیه این گروه‌ها نیز در دسترس قرار گیرد، خودداری کنند.

ارسال سهمیه واکسن افراد پرخطر به محل سکونت آن‌ها/با افراد برای تزریق واکسن تماس گرفته می‌شود

در این اطلاعیه همچنین آمده است: اطلاعات کامل در خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج مانند بیماران پیوند اعضا، بیماران دیالیز، بیماران ام‌اس، مادران پرخطر باردار و دارای بیماری زمینه‌ای در سامانه‌های دانشگاه علوم پزشکی ثبت، سهمیه آن‌ها از هفته گذشته به شهرستان محل سکونت ارسال تزریق در حال انجام است بنابراین افرادی که هنوز واکسن را تزریق نکرده‌اند، نگران نباشند.

در اطلاعیه تاکید شده است: تزریق واکسن با نظر پزشکان صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله اجتماعی بر طبق برنامه‌ریزی با آنها تماس تلفنی برقرار خواهد شد، سامانه‌های دانشگاه هوشمند هستند و نام‌نویسی جهت بیماران نداریم بنابراین تقاضامندیم از تردد غیر ضروری خودداری شود تا سیستم بهداشتی بتواند بدرستی کار خود را انجام دهد و بیماران نیز متحمل هزینه‌های مالی و هزینه‌های درمانی متعاقب آن نشوند، زیرا همچنان استان در وضعیت قرمز قرار دارد و واکسن آنفلوآنزا نیز فقط در برابر بیماری آنفلوآنزا می‌تواند ایمنی ایجاد کند.

تامین ۲ هزار دوز واکسن برای مادران باردار پرخطر و ۲ هزار دوز بیماران خاص

در این اطلاعیه آمده است: در خصوص مادران باردار نیز بیش از ۲ هزار دوز جهت مادران پرخطر بر اساس سطح سلامت آنها که در سامانه‌های هوشمند سطح‌بندی دارند، تزریق می‌شود و افرادی که از وضعیت سلامتی بهتری برخوردار هستند در اولویت‌های بعدی قرار دارند که از طریق سیستم بهداشت از آنها فراخوان خواهد شد تا واکسن را تزریق کنند.

در اطلاعیه یادآور شده است که برای بیماران خاص نیز حدود ۲ هزار دوز سهمیه در نظر گرفته شده است که بر اساس لیست اسامی با آنها تماس گرفته می‌شود.

در پایان از مردم خواسته شده است: اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند، مراقب کلاهبرداران باشند و اطلاعات خود را از طریق تماس تلفنی در اختیار افراد شیاد، تحت عناوینی مثل پرسنل بهداشتی قرار ندهد زیرا هیچ‌گونه اطلاعاتی از طریق تلفنی از بیماران خواسته نمی‌شود و به محض دریافت واکسن در محل مراکز بهداشتی، اطلاعات بیمار در سامانه‌ها ثبت می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار