معاون اسبق مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان ایلام:
معاون اسبق مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه خیّرین، دانش‌آموزان محروم از امکانات آموزشی را در شرایط کرونایی دریابند، گفت: نگذاریم که دانش‌آموزان مناطق دور افتاده و صعب العبور و محروم از اینترنت، دچار مشکل ‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 10 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحمید کرمی اظهار کرد: با توجه به فضای کرونایی که در جهان و کشور حاکم است، متاسفانه فضای آموزشی هم دچار این آسیب شده و ناچاریم دانش آموزان را از آموزش‌های حضوری و فیزیکی محروم کنیم و به فضای مجازی روی بیاوریم.

وی گفت: با وجود اینکه دسترسی به این فناوری نوین جای قدردانی دارد ، در عین حال تبعات خاص خود را هم دارد و تلاش متولیان امر آموزش و پرورش در گذشته این بود که دانش آموز ما در محیط آموزشی حداقل از داشتن یا به همراه آوردن یک گوشی ساده هم ممانعت می‌کردند ولی الان سیاست‌های ما در این فضا طوری شده که ما آنها را تشویق می‌کنیم که به پیشرفته ترین نوع گوشی و تبلت مجهز شود، متاسفانه خود این موضوع مشکلی ایجاد کرده است.

این معلم پیشکسوت تصریح کرد: دانش‌آموزانی که از امکانات مالی و رفاهی و آموزشی خوبی برخوردارند از نوع پیشرفته گوشی همراه فضای مجازی و اینترنت به بهترین وجه ممکن بهره‌مند هستند و دانش‌آموزان مناطق دور افتاده و صعب العبور و محروم از اینترنت، دچار مشکل می‌شوند.

معاون اسبق آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش به نوعی این موضوع را مدیریت کرده و از طرفی دانش‌آموزان مناطق محروم دارای جمعیت دانش آموزی کمی هستند و آموزش‌های حضوری هم دارند ولی با این وجود، بعضی مواقع ناچارند از فضای مجازی هم استفاده کنند.

کرمی گفت: فضای مجازی با همه محاسن و خوبی هایی که دارد به طور قطعی معایبی هم دارد، الان یکی از موضوعاتی که دغدغه جدی خانواده‌هاست این است که در پسا کرونا دانش آموزی که فعلاً از گوشی به عنوان وسیله آموزشی استفاده می‌کند بعد از کرونا باید با این گوشی چکار کرد؟ چگونه باید محدودیت را اعمال کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان و مسئولان در خصوص دوره پس از کرونا مخصوصاً در آموزش و پرورش باید فکر اساسی بکنند، باید روندی که بعد از بیماری کرونا به وجود می‌آیید را ترسیم کنند که آیا همین روال ادامه پیدا کند یا خیر؟

این معلم پیشکسوت تاکید کرد: اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش ، مسائل اخلاقی و تربیتی است و باید از همین الان چاره‌اندیشی کنند و تا در این بخش بلکه در سایر بخش‌ها از خسران و ضرر بیشتر جلوگیری و فضای آموزشی را مدیریت کنیم برای این کار باید از متخصصان زبده استفاده شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نکته آموزشی این است که حضور دانش‌آموز در کلاس درس و ارتباطی که بین او و معلم اتفاق می‌افتد هیچ گاه در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری امکان وقوع ندارد و این مایه نگرانی است.

معاون اسبق مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در حال حاضر خیّرین نیک اندیش این دغدغه را دارند که دانش آموزانی که گوشی و تبلت ندارند وبا توجه به گرانی و تورم تهیه تهیه گوشی کار ساده ای نیست، این وسایل را برای آنها فراهم کند.

کرمی تصریح کرد: نقش والدین در مدیریت فضای رسانه‌ای و مجازی آموزشی اهمیت بالایی دارد و در حال حاضر بار اصلی تربیتی اخلاقی و فرهنگی و آموزشی دانش آموزان بر عهده والدین است و در محیط خانه انجام می‌شود و آنها باید بتوانند همان کاری که مد نظر آموزش و پرورش و فضای آموزشی را عملی کنند که این کار مشکلی است اما شدنی است.

وی ادامه داد: گاهی شنیده می‌شود که جایی که باید دانش آموز برای گوشی و کلاس درس مجازی حضور داشته باشد والدین به جای او حضور دارند، این کار ناپسندی است و اگر بحث، آموزشی است اولیا باید نقش خود را درست ایفا کنند و اجازه ندهند که در این فضای مجازی دانش آموز دچار دروغگویی بشود که ناهنجاریهای بیشتر به تبع دروغگویی اتفاق می‌افتد ما باید بتوانیم با مدیریت این فضای تحمیلی از ایام کرونایی عبور کنیم.

کرمی تصریح کرد: معلمان هم باید توجه داشته باشند که همه‌ی وقت دانش آموز نباید به درس و تکالیف درسی اختصاص پیدا کند بحث شکوفایی و اوقات فراغت هم باید وجود داشته باشد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار