مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال تمامی راه های مناطق قشلاقی عشایر ایلام بهسازی و مرمت می شود.
کد خبر: ۹۰۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 09 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، فرشاد یاسمی اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان وجود دارد که حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این راه‌ها در مناطق قشلاقی قرار دارند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و قبل از کوچ پاییزه عشایر عملیات بهسازی راه‌های عشایری آغاز می‌شود.

یاسمی عنوان کرد: در فصل کوچ، سالانه بیش از دو هزار خانوار عشایر به استان ورود پیدا می‌کنند، امسال ضدعفونی محل اسکان و توزیع پکیج کامل مواد گندزدایی نسبت به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: عشایر استان ایلام سهم مهمی در اشتغال و رونق تولید در استان ایلام دارند به طوری که عشایر استان ۲۵ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درآمد عشایر مربوط به تولیدات دامی است، گفت: عشایر استان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند که ۶۵ درصد جمعیت دامی استان را شامل می‌شود.

یاسمی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و مساعدت‌های استاندار ایلام، در تخصیص اعتبارات در حوزه عشایری شاهد ارائه خدمات بهتری به جامعه عشایری خواهیم بود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار