معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام؛
معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام یادآور شد : وضعیت ورزش بانوان ایلام در برخی از شاخصها از جمله کسب مدال و افتخار آفرینی تحت عنوان شاخص قهرمانی از میانگین های کشوری نیز بالاتر است.
کد خبر: ۹۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 09 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ حمیرا نیک سرشت در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر توانمندی استعدادهای استان در رشته های مختلف ورزشی اظهار داشت  :بانوان ایلام تا سطوح بین المللی و رویداد مهم المپیک توانمندی خود را به اثبات رسانده اند. 

نیک سرشت با اشاره به  وضعیت فضای ورزشی بانوان در استان  اظهار داشت : سرانه فضای ورزشی استان با بهره برداری از طرح های جدید ۹۱ سانتیمتر به ازای هر نفر است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اماکن استان به صورت مشترک در اختیار بانوان و اقایان است و محدودیتی برای ورود بانوان به اماکن ورزشی وجود ندارد،بیان داشت : در حال حاضر ورزش استان پا را فراتر گذاشته و به دنبال توسعه فضاهای ویژه بانوان است فضای اختصاصی به این معنا که در تمام طول هفته و به صورت شبانه روز صرفا در اختیار بانوان باشد.  

نیک سرشت همچنین یادآور شد:   سرانه غیر اختصاصی فضای ورزشی بانوان به طور کلی و در کشور حدود ۳۸  درصد کل فضاها است که این میانگین در ایلام با دارا بودن حدود ۳۰ درصد در موقعیت متوسط به بالا نسبت به برخی استانها قرار دارد.

  معاونت توسعه ورزش بانوان استان ضمن اشاره به توجه مدیرکل ورزش استان به اهمیت توسعه ورزش بانوان گفت:  طی یکسال مدیریت جدید ورزش در ایلام، به منظور اختصاص دادن فضای ورزشی ویژه بانوان علی رغم محدودیت های موجود در استان، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از جمله میتوان به اختصاص سه روز در هفته به صورت شبانه روز از اماکن متعلق به ارگان ورزش و اولویت تصدی گری بانوان در قالب ماده ۸۸ و به صورت مستاجر در اماکن ورزشی ویژه بانوان را به عنوان اقدامات خلاقانه مدیر کل استان جهت حمایت از ورزش بانوان عنوان کرد.

 وی با تاکید بر  بی سابقه بودن این حمایتها و اقدامات اظهار داشت:  نگاه ویژه مدیرکل ورزش وجوانان استان به سرانه فضای ورزشی اختصاصی بانوان قابل تقدیر است و مسلما با پایداری این گونه اقدامات شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش بانوان ایلام چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی خواهیم بود. 

نیک سرشت همچنین عنوان کرد: وضعیت سرانه فضای ورزشی با درامدهای ملی و استانی ارتباط مستقیم دارد. با توجه به شرایط موجود و تحریمهای ظالمانه سیاست گذاری پیش رو توجه به تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد، با این وجود پیگیری طرح احداث مجموعه ورزشی بانوان با دارا بودن سالن مسابقات و تمرین، چمن رو باز ،پیست دو ومیدانی، زمینهای خاکی والیبال و تنیس و پیگیری ردیف اختصاصی اعتباری برای حوزه بانوان از اقدامات مهم مدیر کل ورزش و جوانان استان است‌.  

وی افزود :این اقدامات از طریق فراکسیون ورزش مجلس و با توجه ویژه خانم دکتر فلاحی نماینده مردم شریف استان در مجلس در حال پیگیری است. 

معاون توسعه ورزش بانوان ایلام با اشاره به نوپا بودن این معاونت بیان داشت : نگاه مدیریت استان چه در سطح استانداری و چه در سطح اداره کل به توسعه ورزش بانوان بسیار مثبت است و امیدواریم با استفاده از این توانمندی و ظرفیت های موجود در استان بتوانیم ورزش بانوان ایلام را به جایگاه حقیقی آن برسانیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار