معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: ۴۳۲ باشگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باشگاه متعلق به زنان و ۱۲۸ باشگاه نیز مشترک مردان و زنان است.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 08 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حمیرا نیک سرشت اظهار داشت: همچنین سهم زنان از کل اعتبارات تخصیص یافته از وزارت ورزش و جوانان کمتر از ۱۵ درصد و حمایت اداره ورزش و جوانان استان ۳۱ درصد است.

وی افزود: ۴۳۲ باشگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باشگاه متعلق به زنان و ۱۲۸ باشگاه نیز مشترک مردان و زنان است.

نیک سرشت یادآور شد: جمعیت زنان استان ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر است از این میزان ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر معادل چهار درصد ورزشکار سازمان یافته هستند.

وی تاکید کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در ورزش زیرساخت و سرانه فضای آموزشی، توسعه در همگانی کردن ورزش، بعد تحرک و سلامتی و توسعه در بعد قهرمانی و افتخار آفرینی است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: درصد مشارکت زنان در رویدادهای ورزشی و طرح های اجرا شده از جمله همایش ها ۱۰۰ درصد، پیاده روی ۹۸ درصد و کوهنوردی ۸۶ درصد است.

نیک سرشت به حوزه قهرمانی زنان اشاره کرد و افزود: مجموع میزبانی مسابقات منطقه ای و قهرمانی کشور در استان ۱۹مورد بوده که از این تعداد ۶ مورد مربوط به زنان است.

وی ادامه داد: هفت تیم زنان در لیگ کشور حضور دارند و ۵۰ ورزشکار زن نیز به تیم ملی دعوت شده اند که ۱۷ نفر جزو برگزیدگان تیم ملی هستند.

نیک سرشت اضافه کرد: ۸۸ عنوان آسیایی، جهانی و بین المللی و یک سهمیه المپیک توسط زنان ورزشکار ایلامی کسب شده است.

وی چالش ها و مشکلات توسعه ورزش زنان استان را عدم وجود سالن اختصاصی جهت رشته های ورزشی مختلف زنان، نبود خوابگاه ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات مختلف، چالش در توسعه تماشاگر پروری، نبود اسپانسر و عدم حمایت بخش خصوصی از ورزش و تیم های ورزشی استان عنوان کرد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار