در استان ما نیز برخلاف انتظاری   که مردم از نمایندگان مجلس در خصوص پرهیز از رفتارهای نمایشی ، تمرکز بر داشته ها ومقدورات استان و همچنین ملحوظ دانستن شرایط کشور می رفت ،نمایندگان استان با قرار گرفتن بر لبه کوتاه دولت !تنها فریاد کشیدن بر سر مدیران و نشان دادن مقصر بدون ارایه برنامه ای منطقی برای کمک به برون رفت از مشکلات جاری را در دستور کار خود قرار داده اند .
کد خبر: ۹۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 07 October 2020

تابناک ایلام::هیچ فرد عاقل وآشنا به مسایل سیاسی واقتصادی نمی تواند منکر این موضوع مهم شود که به دلیل مسایل ومشکلاتی که کشور در آن قرار دارد ،وضعیت فوق العاده ای حاکم است ،وضعیتی مشابه به دوران جنگ هشت ساله که جز با وحدت وهمدلی وپرهیز از تشتت امکان عبور با موفقیت از آن وجود ندارد .

تحریمهای سنگین وبی سابقه ای که بر اقتصاد کشور تحمیل شده است ،منابع درآمدی را با مشکل جدی مواجهه کرده وهمین موضوع به صورت گرانی نرخ ارز ،افت شدید ارزش پول ملی وگرانی افسار گسیخته کالاهای مصرفی وغیر مصرفی ظهور وبروز کرده است .

اما دراین بین مسئولین ارشد کشوری همچون قوه مقننه و نمایندگان مجلس یازدهم بر خلاف شعارها و ادعاهایشان دائر بر اولویت قرار دادن رفع مشکلات معیشتی مردم ،با توقف در زمان تبلیغات انتخاباتی و همچنین نمایش تهوع آور رفتارهای نمایشی وانتخاباتی ،کارزاری سنگین برای نمایش تهورو برتری خود و ناکارآمد جلوه دادن دولت را کلید زده اند .

در استان ما نیز برخلاف انتظاری  که مردم از نمایندگان مجلس در خصوص پرهیز از رفتارهای نمایشی ، تمرکز بر داشته ها ومقدورات استان و همچنین ملحوظ دانستن شرایط کشور می رفت ،نمایندگان استان با قرار گرفتن بر لبه دیوار کوتاه دولت !تنها فریاد کشیدن بر سر مدیران و نشان دادن مقصر، بدون ارایه برنامه ای منطقی برای کمک به برون رفت از مشکلات جاری را در دستور کار خود قرار داده اند .

البته با استناد به عملکرد کوتاه مدت شش ماهه دو نماینده حوزه شمالی استان باید اذعان کرد ،سارا فلاحی با تکیه بر دانش سیاسی خود مسیر درست ومنطقی را برای گره گشایی از تنگناها بر پایه تعامل و برنامه ریزی دانش محور وعقلانی برگزیده اند ،هرچند در پاره ای موارد نقدهایی بر برخی زوایای عملکردی وی وارد است .

اگر چه هنوز جوهر تاییدیه انتخابات مرحله دوم حوزه جنوبی واعتبارنامه " بهزاد علیزاده" خشک نشده است ،اما رفتار سیاسی وعملکرد هیجانی ایشان در خصوص پیگیری مسایل استان وتلاش برای دیده شدن زودهنگام از طریق انداختن توپ در زمین مدیران، بدون ارایه راهکاری برای رفع آنها ،مشی وسلوک عملکردی وی را با رفتار وعملکرد "علی اکبر بسطامی " همسان نموده است .

رفتار هیجانی علیزاده وعملکرد انتقاد محور بسطامی مسیر جدیدی را برای دیده شدن در بین افکارعمومی و مردم حوزه انتخابیه گشوده است . بر خلاف کد اشتباهی که این دو از انتظار مردم حوزه انتخابیه در راستای شیوه ارزیابی عملکرد آنان در پایان چهار سال وکالت دریافت کرده اند ،مردم حوزه انتخابیه استان دیدن مسایل وگرفتاری های مبتلا به و تلاش برای چاره جویی را از آنان انتظار دارند نه دیده شدن بی نتیجه آنان از طریق شکستن کاسه وکوزه ها بر سر دیگران !

نمایندگان ایلام باید به سطحی از دانش سیاسی و آگاهی اجتماعی رسیده باشند که بدانند ریشه مشکلات کشور کجاست و در شرایط سختی که نظام و مردم در آن گرفتار شده اند ،به جای افزایش سطح توقعات بی فرجام در خشکسالی منابع واعتبارات از طریق دامن زدن به آنها ،مسیری را بگشایند که درآن نه تنها هزینه ای به کشور تحمیل نکنند بلکه از طریق آن بتوانند در میان مدت بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نمایند .

بهزاد علیزاد نماینده تازه وارد حوزه جنوب استان ،بدون درک صحیح از وضعیت منابع کشور ،تمامی تنگناها ومشکلات چهل ساله مردم حوزه جنوب استان را یکجا در کیف دستی خود ریخته وخواستار رفع تمامی آنها در کوتاه مدت شده اند ،بدون اینکه ایشان به عواقب این رفتار هیجانی و رها نشده از جو دوران تبلیغات انتخاباتی خود بیاندیشد که سیل توقعات وانتظارات نافرجام چگونه در پایان عمر چهار ساله وکالت، وی را به کام خود فرو می برد !

موضع اخیر نماینده حوزه جنوبی استان در شورای اداری شهرستان بدره را نیز در همین رفتارهای هیجانی ایشان باید معنا نمود . بهزاد علیزاده در بخشی از سخنان خود در این شهرستان گفته است " در حوزه گردشگری ،از پتانسیل نیروی انسانی بدره در مدیریت وزرات میراث فرهنگی وگردشگری بهره گیری خواهم کرد "

اگر یک نماینده با پرهیز از سوار شدن بر موج و با کنار زدن هیجانات دوران تبلیغات انتخاباتی،عمیق تر وکارشناسی تر  به ظرفیت های مناطق مختلف حوزه انتخابیه اش ورود نماید نباید برای بالفعل شدن ظرفیت های این مناطق اینگونه اظهار نظر نماید .

بی شک شهرستان بدره بدلیل بهره مندی از مناظر طبیعی بکر ،آب وهوای منحصر بفرد و همچنین مواهب ناشی از سد سیمره می تواند به قطب گردشگری استان تبدیل شود ،اما راه بالفعل شدن این ظرفیت بالقوه تزریق منابع ملی واستانی ،معرفی این ظرفیت ها و جذب سرمایه گذار است نه وعده غیر ممکن واگذاری  پست های مدیریت کلان وزارت میراث فرهنگی وگردشگری به فرزندان این شهرستان!

بنابراین انتظار می رود نمایندگان استان قبل از هر اقدام دیگری ،ابتدا از پوستین تبلیغات انتخاباتی خارج شده و سپس با کنار زدن رفتارهای هیجانی ودر پیش گرفتن مسیر علمی وعقلانی و تعریف چند پروژه مهم منطبق با شرایط کشور ،از طریق تعامل با مدیران ارشد کشوری، تا پایان دوره وکالت خود امکان عملیاتی وملموس شدن آن برای مردم حوزه انتخابیه را فراهم آورند ،هرچند مردم حوزه انتخابیه استان نشان داده اند که غیر قابل پیش بینی بوده وهنوز هیچ فردی ولو سیاس نتوانسته است به درستی ذایقه ومعیار آنان در گزینش دوباره نمایندگان را کشف نماید .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دهلران
|
United Kingdom
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خنده دار است
سارا فلاحی بر خلاف نظر شما به علت فقدان بینش سیاسی با یک نطق احساسی و تبلیغاتی خود را در اسیر حاشیه ها کرد و مورد تمسخر رییس و نمایندگان مجلس و دولتیان شد . حالا چرا شما ساز دیگر می زنید بماند
اما آقای علیزاده به قول شما هنوز جوهر اعتبار نامه اش خشک نشده توانست با چند مسئول تراز اول کشوری دیدار و رایزنی داشته باشد در حضور معاون رییس جمهور به زیبایی و بدون حاشیه اصل مطالبات مردم را مطرح نماید با کمیسیون انرژی همراه و هم قدم شود در شورای اداری تمام شهرستانها با قدرت حضور و مطالبه گری نماید و انشاالله هفته آینده و در زمان استراحت نمایندگان چندین دیدار مهم را در تهران انجام خواهد داد حالا ترس شما از چیست که به علیزاده حمله کرده اید حتما داستان دیگری دارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
نه دیگه نشد! خانم فلاحی نه! خانم دکتر فلاحی!!! خجالت هم خوب چیزیه!!!
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
بله خانم فلاحی، ببخشید دکتر فلاحی در حال ریل گذاری در مسیر توسعه ی استان هستن!
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
سلام
حقیقتش آقای بسطامی خوب داره کار میکنه ،نمیدانم ایراد شما به چه هست ...

خب دولت 7ساله ناکارآمد بوده و هست


حداقل دلخوشی مردم به نمایندگانی همچون بسطامی هست
قهرمان
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
شما قادر به باج گیری از علیزاده نیستید خود را به زحمت نیندازید اصولاً آقای علیزاده هیچگاه به کسی باج نخواهد داد ولی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد تعجب می کنم چرا شما و همفکرانتان تا حالا متوجه این موضوع نشده اید بعد هم دسته بندی کردن نمایندگان از طرف شما کاری غیر اخلاقی و نادرست است نمایندگان استان در کنار هم هستند و باج خواهان را رسوا خواهند کرد
مدیر پایگاه

سلام دوست عزیزم


قرار نیست هر گونه نقدی باج خواهی تلقی شود ،این رسانه هیچ سروسری با هیچ مسئول ونماینده ای ندارد . شفافیت ،شجاعت ومطالبه گری سه رکن کاری این رسانه است که بی توجه به هیاهوها در مسیر رسالت خود آنها را مد نظر قرار داده است .تحریریه این رسانه لزوما هیچ نیازی به استفاده از قدرت مدیران ندارند چرا که باج خواهی از نیاز سرچشمه می گیرد .


ما هرجا لازم بدانیم ورود می کنیم ،خواه می خواهد مخاطب انتقاد ما رییس جمهور باشد یا وزیر ،وکیل باشد یا استاندار ویا هرمقام دولتی یا حاکمیتی !موضوع پرداختن به موضوع برای اصلاح امور است ولاغیر!

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
حملات یکجانبه ی شما به نماینده ها، اونم توی اوایل دوران نمایندگی اونا، من رو یاد ضرب المثل " گربه رو باید دم حجله کشت" انداخت.
ان شاء الله که این مطالب، در راستای اهداف شوم رسانه ای نباشه
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
آقای قهرمان که داری قهرمانانه از آقای علیزاده دفاع میکنی .
علیزاده فعلا داغی و شور انتخاباتو داره اگه تا آخر پائیز همین راهو ادامه داد بیا یه تف بنداز تو صورت حمید معصومی نژاد از رم.

داداچ جوجه را آخر پائیز میشمارن نه اولش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار