فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: ۹ مدرسه این شهرستان بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا تعطیل شدند و تا زمان بهبود شاخص های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی اجازه بازگشایی ندارند.
کد خبر: ۹۰۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جواد رحیمی مقدم اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، مدارسی که رعایت پروتکل های بهداشتی آنها زیر ۵۰ درصد باشد باید تعطیل شوند و بر این اساس این ۹ مدرسه با تصمیم ستاد کرونای شهرستان سیروان تعطیل شده و باید ارائه آموزش به دانش آموزان را به شکل مجازی پیگیری کنند.

وی یادآور شد: ۲ معلم و چهار دانش آموز در این ۹ مدرسه به کرونا مبتلا شدند و بیشترین موارد نقص در رعایت پروتکل ها در این مدارس مربوط به عدم فاصله گذاری، عدم استفاده از ماسک، گندزدایی نکردن محیط کلاس و مدرسه، عدم نصب پوستر و بنرهای بهداشتی است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، این مدارس تا زمان ارتقا شاخص های مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا به بالای ۷۰ درصد اجازه بازگشایی ندارند.

فرماندار سیروان گفت: مدارس سطح شهرستان هم در شهر لومار و هم در نقاط روستایی و دهستان ها به طور جدی توسط کارشناسان شبکه بهداشت رصد و کنترل می شوند تا سلامت دانش آموزان و اولیای مدارس به مخاطره نیافتد.

رحیمی مقدم یادآور شد: کارشناسان محیط و بهداشت حرفه ای و همچنین بازرسان آموزش و پرورش مکلف و موظف هستند هر روز مدارس نقاط مختلف شهرستان اعم از شهر و روستا را سرکشی و بازرسی و در جلسات جمع بندی گزارش ها از بازدیدهای میدانی را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت آموزش و پرورش و نیز شبکه بهداشت شهرستان در زمینه نظارت بر مدارس رصد می شود و باتوجه به اینکه سلامت دانش آموزان و اولیای مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است هیچگونه توجیه یا کم کاری از مسوولان دستگاه های مربوطه پذیرفتنی نیست./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار