اختتامیه مهرواره قصه های کربلا در کانون ایلام با معرفی برگزیده‌های بخش های مختلف کودک و نوجوان و مربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 06 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی جمالی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: قصه‌گویی هم فرهنگ است هم هنر و جایی که این مولفه مهم با آیین مهم و ریشه داری مانند فرهنگ عاشورایی پیوند بخورد مفهوم و اهمیتی دیگر می‌یابد و به همین دلیل است که قصه‌های کربلایی شوری و شعور می‌بخشند.

وی با بیان اینکه استان ایلام در قصه گویی جایگاهی دارد و در این بین قصه های عاشورایی پر رنگ تر به نظر می رسد ، تصریح کرد: خوشبختانه اولین مهرواره قصه‌های کربلا راه‌اندازی شد و نتیجه ی خوبی داد و تعداد زیادی قصه‌ی مهم و تاثیر گذار در این عرصه تولید و ارائه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: پس از انتشار این فراخوان در شهریور 1399 و ارسال آثار به دبیرخانه‌ی انجمن قصه‌گویی استان ایلام هیئت داوران انجمن قصه گویی ایلام متشکل از علیرضا آقایی، محمدرضا رستم پور و پروین حمیلی 16قصه گو را از مجموع آثار رسیده برگزیده ی این مهرواره اعلام کردند.

جمالی تاکید کرد: نهادینه شدن قصه‌های عاشورایی، انتقال آموزه‌های تربیتی، حسینی و دینی به مخاطبان و ارزش و جایگاه ائمه و اهل بیت در خلق حماسه ی کربلا و قیام عاشورا، از اهداف این مهرواره بوده است.

نتیجه این مهرواره به این شرح اعلام شد:
در بخش روایت قصه های کربلا، قصه های عاشورایی زهرا فرهادیان، مربی مسئول مرکز شماره 3ایلام فرشته جعفری مربی فرهنگی مرکز سرابله - ایلام شیرین کاید خورده - مربی فرهنگی ایوان ایلام رویا هواس بیگی - مربی مسئول فرهنگی ایوان-ایلام طاهره رحمتی - مربی مسئول فرهنگی مرکز صالح اباد-ایلام،علیا خسروی، مربی فرهنگی مرکز شهید جرایه ایلام،معصومه صیدیوسفی مربی فرهنگی مرکز شماره 4ایلام،ایراندخت هاشمی مربی مسئول مرکز شماره 1 ایلام ،سپیده اخلاقی مربی مسئول مرکز شماره 2ایلام،آرزو گوهری مربی مسئول مرکز دره شهر - ایلام مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش اعضای نوجوان نیز مهدی زنگنه مرکز شماره یک ایلام ,ریحانه طالبی مرکز فرهنگی هنری بیرجند، نسترن ناصری راد از مرکز مهران و محمد مبین بسطامی مرکز شماره یک ایلام به عنوان برگزیده معرفی شدند.

همچنین در بخش مربیان روح انگیز سهرابی از آبدانان و فاطمه محمودی مربی فرهنگی از آذربایجان شرقی به عنوان قصه گویان برگزیده بخش نوجوان و بزرگسال شناخته شدند.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک در کانون ایلام از دوازدهم تا هفدهم مهرماه با عنوان کودکان اربعین به صورت مجازی در حال برگزاری است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار