در یک ملاقات مرزی؛
مرزبانان ایران و عراق در ملاقات مرزی با هم، بر ممنوعیت کامل ترددهای مرزی در ایام اربعین تاکید کردند.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 05 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با سرتیپ محمدیاسین فرحان، کلانتر مرزی بدره کشور عراق دیدار کرد و طرفین بر محدودیت ایجاد شده و ممنوعیت ترددها در مرزهای ۲ کشور تاکید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا در این ملاقات مرزی اضطراری گفت: روابط حسنه و حس برادری ۲ کشور، سبب ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی شده است و امیدوارم همواره برقرار و پایدار باشد.

گودرزی تاکید کرد: ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق دوست و برادر هستند و همکاری دو کشور همواره در چارچوب قوانین و مقررات مرزی و حسن همجواری بوده و خواهد بود.

وی با قدردانی از عملکرد کلانتر بدره در اقدام مشترک در امنیت مرزها، اظهار کرد: تأمین امنیت مرزها با همکاری مرزبانان دو کشور محقق می‌شود و این امر نیازمند توجه ویژه به گشت‌های مشترک و تعاملات دو سویه در نوار مرزی است.

با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد

سرتیپ محمدیاسین فرحان کلانتر بدره عراق نیز در این دیدار با تشکر از هماهنگی مسؤولان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح لغو مراسم اربعین به دلیل شیوع کرونا، گفت: در کشور ما به دلیل همه گیری کرونا، هیچ‌گونه تدارکی برای پذیرش زوار اربعین دیده نشده است بنابراین ما با اقدام مشترک از هرگونه تردد غیرمجاز در مرزها جلوگیری خواهیم کرد و از تمام توان خود برای پوشش خلاءهای مرزی استفاده می‌کنیم.

کلانتر مرزی بدره عراق افزود: بر اساس دستور سلسله مراتب و در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در ۲ کشور، مرز بر روی زائران بسته است و ما نیز از این موضوع ناراحت هستیم، چرا که ما به حضور میلیونی زائران در این ایام عادت کرده بودیم و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری از بین رود تا دوباره شاهد حضور عاشقان اهل بیت (ع) در کشور خود باشیم.

گفتنی است، در پایان طرفین بر رعایت محدودیت ایجاد شده و ممنوعیت تردد در مرزهای ۲ کشور تاکید کردند و مقرر شد با تقویت مرزها از ترددهای غیرمجاز جلوگیری شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار