:در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت به نقد مسائل آموزشی و ارتباطش با ساختار مدیریتی می پردازیم.
کد خبر: ۹۰۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 04 October 2020
تابناک ایلام علی اصغر اسدی::در ادامه مطالب قسمت اول که به نقص های بارز بدنه مدیریتی و ساختار اداری پرداخته بود، در این قسمت به نقد مسائل آموزشی و ارتباطش با ساختار مدیریتی می پردازیم.
 
اصل آموزش فرایند یادگیری حضوری است، اما با ورود کرونا و آموزش در بستر شاد و پیام رسان های خارجی فرایند یادگیری و آموزش بصورت کلی به هم ریخت. مشکل اصلی آموزش در اپلیکشن شاد پس از کسب مقام آخر در میان پیام رسان ها؛ ارزشیابی مجازی است.
 
کم نیستند دانش آموزانی که معدل بسیار پایین نیمسال اول آنان به صورتی شارپی، رشد بورسی داشت و در نیمسال دوم خارق العاده شد!! منتها بدون بار علمی مناسب. این افزایش چشمگیر و خیره کننده در آزمون های شاد علی رغم تعطیلی مدارس و انقطاع آموزش حضوری یک پیام اساسی برای ما دارد:" پاسخ گویی مشارکتی" (خانوادگی، رفاقتی، پارکی، کافی نتی، حتی آزمون دادن دیگران بجای دانش آموز و...) که فرایند آموزش و ارزشیابی را بجد با مشکل روبرو کرده است.
 
در این بین اصرار سیستم مدیریتی برای استفاده از شاد پر از نقص و اشکال عجیب تر می نماید و معلوم نیست با وجود پیام رسان مفت خارجی چرا این همه هزینه و مانور روی شاد داده می شود.
 
خارج از بحث شاد، سیستم آموزش در مدارس با توجه عدم توازن بین رشته ای و زیرساخت علمی ضعیف مشکلی بزرگی است که بدنه آموزش و پرورش را درگیر کرده که نه درمان جواب میدهد و نه شیمی درمانی؛ جراحی هم هزینه می خواهد که در سیستم متمرکز ما غیرممکن می نماید.
 
با این نکات مهم و ارتباط با آن با تغییرات مدیریتی سوالاتی برای فرهنگیان و جامعه پیش می آید. جناب مدیرکل! باید بپذیریم اصل تغییرات در راستای بهینه سازی امر آموزش و ساختار مدیریتی ادارات انجام می پذیرد! حال مسئله این است چرا در گزارش روز تودیع، آنچنان از مدیرسابق تعریف میشود که انسان به عقلش شک می کند که اگر این همه موفق است! چرا تغییر؟! و اگر ناموفق است چرا استنادی اعلام نمی شود تا محل مناقشه، قشون کشی حزبی و دخالت دادن به نماینده و سیاسیون در فضای رسانه نشود!؟
 
چرا افرادی به دفاع از شما، بی محابا و بدون رعایت احترام؛ فرهنگیان خوشنام و بازنشسته را با عباراتی سخیف مورد خطاب قرار می دهند، که باعث نگرانی و انزجار فرهنگیان شود.
 
این که تغییر لازم است حرفی نیست اما اگر مبحث پیشرفت آموزشی و جدی بودن مدیر در پیگیری امور آموزشی است چرا با گذشت بیش از شش ماه از حضورتان در ایلام ادارات( چوار و سیروان) با سرپرستی مدیریت می شوند؟ قحط رجال است یا منتظر دخالت و لابی سیاسی هستید؟
 
چرا به سراغ( ایوان یا ...) با مدیران بازنشسته نمی روید؛ منتظر هستید نماینده جنوب گزینه هایش را برای (موسیان و دهلران) بگوید. انتظار دارید باور کنیم دغدغه آموزش دارید یا نه هدف فقط حفظ صندلی است!!
 
ایلام را که تغییر دادید و فرد مناسبی جایگزین کردید، درست؛ اما جناب مدیرکل! شیوه غافلگیری اصلا پسندیده نیست؛ طریق احسن احترام به مدیران است تا روز تودیع خود نیز محترمانه تودیع شوید. به راه انداختن جنگ زرگری و مچ گیری و قس علیهذا برای تغییر مدیر ناشی از بی تجربگی شماست. لطفا مدیران را به دفترتان بخوانید و با نشان دادن نقایص کارنامه مدیریتی، آنها عزل کنید که صلاح و صواب این است، نه کینه و عداوت حاشیه !
 
جناب مدیرکل! لطفا اگر می خواهید فرهنگیان باور کنند هدف شما اصلاح در آموزش و پرورش استان است، ابتدا شایسته سالاری را نهادینه کنید و به نیروهای جوان میدان بدهید، به منتقدان مجال نقد بدهید بدون اینکه به فکر انتقام باشید، معلمان آزاده اند و از کسی ترس ندارند.
 
لطفا، کمی از شدت انتصابات فامیلی و حزبی و انجمنی کم کنید و به جوانان و شایستگان اعتماد کنید. بدنه مدیریتی اداره کل و مدیریت های منطقه خسته، پیر و بی انگیزه است به این مناطق خون جدید پمپاژ کنید! از انجام انتصاباتی که قرار است انجام بدهید، نترسید چون همه میدانند؛ چه کسی در کجا قرار خواهد گرفت.نگذارید فرهنگیان از شما  ناامید شوند، حنی اگر به خاطر آموزش بچه های این استان باشد . 
 
نکته پایانی اینکه کرونای منحوس آرام آرام دارد در جان معلمان رخنه می کند و تعدادی از آنان مبتلا شده اند، بهتر است کمی از حاشیه های حزبی بکاهید و به زیرساخت های آموزشی برای معلمان و دانش آموزان بپردازید. شاد به اندازه کافی اعصاب معلمان، دانش آموزان و اولیا را با سرعت کند و قطع و وصل مدامش به هم ریخته و باید برای رسیدگی به این همه نابسامانی مدبرانه عمل کرد نه انحصاری و بسته!
 
جناب مدیرکل؛ وجود اختلاف در سطح و شیوه‌ زندگی و درآمدها در جامعه و شکاف موجود در طبقات اجتماعی موید این واقعیت است که شاد نمی تواند تضمین کیفیت آموزشی بدهد، بجای این همه حرف و حدیث برای فرایند آموزشی تصمیمات مدیریتی کارساز بگیرید. ادامه دارد...
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
رضاقلی
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
جناب اسدی نکند انتظار دارید مدیر کل برای انتصاب رؤسای ناکارآمد آبدانان ، دهلران و‌موسیان با جنابعالی مشورت کند یا از شما اجازه بگیرد . شما کجای کار قرار دارید نمایندگان چه شمالی و‌چه جنوبی نماینده مردم هستند با رأی مستقیم مردم انتخاب شده آمد و اگر نظر مشورتی آنان در عزل و نصب ها لحاظ شود احترام به رأی و نظر مردم است اما رأی و نظر جنابعالی در کجای این معادله قرار دارد شما نماینده چه کسی یا چه کسانی هستید ؟
مدیر پایگاه

سلام جناب رضاقلی 


اگر کمی سطح مطالعات خود در خصوص رسانه را بالا ببرید به این درک خواهید رسید که درباره رسانه این سوالات را نپرسید.


اگر آن عزیزان نماینده مردم هستند ،بهتر است بدانید رسانه هم نماینده مردم است نماینده افکار عمومی معنایی صریح وسلیس است که نیازی به تفسیر وتاویل ندارد.


نظر رسانه اهم است و قطعا تاثیرگذار است ویقین بدانید بخش مهم معادله همین رسانه است که شما درباره آن طرح سوال کردید .


ما در بطن معادله هستیم و بخش تاثیر گذار ماجرا!!

شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
درود بر جناب اسدی
مدیرکل آ.پ شجاع نیست ،تدبیر هم ندارد.از عملکرد چندماه گذشته هم روشن است که ایشان از استقلال نسبی در انجام وظایف خود هم برخوردار نیست.
همان طیفی که مدیرکل قبلی رو بیچاره کرد و تا حکم انفصال از خدمت پیش برد با همان راهبرد و خیلی جدی تر در اطراف مدیرکل جدید مشغول هستند.
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
مال مدیرکل رمیا
یه هنوز ادامه داره
وه بختم سری خواردین
نه استاندار راضیه نه مردم نه فرهنگیان
پس ها سر چه دی
علی قلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
درجواب جناب آقای رضا قلی با عرض کنم که حوزه جنوب (آبدانان -موسیان -دهلران ...) در ارزیابی عملکرد اخیر اداره کل رتبه های برتر و قابل قبولی را کسب کرده اند پس نیازی به نظر دیگران نیست
نا کارآمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
به متن دقت کنید مدیران جدید هنوز نیامده ناکارآمد شدند؟ عجب
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
جناب اسدی از شجاع ترین اصحاب رسانه است باید به او افتخار کرد
متن جو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
ساختار سیاسی اداره کل ضعیف بود و جماعتی از حزب متلاشی مجاهدین و انجمن ناکارآمد معلمان در طول این چند سال از ۹۳ تا کنون هر چه افتضاح بود بر سر این مجموعه آوردند. حیف و میل و خطاهای مدیریتی و مالی آنچنان است که هنوز بازرسی استان عضو ثابت و مهمان دایم آن مجموعه است. بگذارید دولت عوض شود شدت این تخلف ها رسانه ای شود تا بدانید یکی از همان عزل شدگان چسبیده به نماینده خانم چه گندی زدی است.
وقتی بدنه کارشناسی بجای کار (فت فات) خروجی اش است. وقتی مدیران مهم ترین کارشان میشود غیبت و زیرآب زنی و تقلید از دیگران باید بحال آموزش و پرورش گریست.
اضمحلال این دستگاه با سپردن کارهای بزرگ به افراد کوچک آغاز و تا نابودی ادامه دارد
زینی وند عضو همان حزب با رانت عموی وزارتی اومد تا پسر عمو و برادر زنش را که هیچ جایگاه مدیریتی نداشتند و با خطای استراتژیک رستمزاد به مدیریت رسیدند را حفظ کند
ما باید یه هشتک راه بیندازیم
نه به مدیریت خانوادگی آقایان بدون رزومه
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
جناب رضاقلی
رسانه رکن رکین دمکراسی است
اگر قبول نداری مشکل از خودت است
ولی کار تابناک درست و بیست است
ما معلمان عاشق تابناک ایلامیم نه رسانه دیگری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار