مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد ایلام گفت :225 واحد تولیدی در استان ایلام در زمینه تولید محصولات مختلف تحت پوشش کاربرد علامت استاندارد قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 04 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  مهناز همتی  در بازدید از شرکت پرهون دژ غرب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پوشش کاربرد علامت استاندارد در این واحدهای تولیدی به این معنی است که این واحدها، مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و نمونه برداری استاندارد اجباری از این واحدهای تولیدی در سطج استان با حضور کارشناسان و بازرسان استاندارد به منظور کنترل کیفی محصولات تولیدی انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه از ۲۲۵ واحد تولیدی در استان ۱۱۷ واحد فعال بوده و مابقی غیر فعال بوده و یا تعطیل هستند، ابراز کرد: برای ۱۱۹ مورد محصول تولیدی در استان پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات تولیدی صادر شده است که از این میزان ۲۳ واحد مربوط به تولید بتن است.

همتی با اشاره به اینکه ۹ واحد تولیدی بتن در استان ایلام دارای پروانه کابرد علامت استاندارد بوده و ۲ واحد دیگر در حال اخذ پروانه استاندارد هستند، یادآور شد: همچنین برای ۲۵ واحد تولیدی شن و ماسه یا سنگدانه مورد مصرف برای بتن پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندار استان ایلام ابراز کرد: برای اینکه یک یتن استاندارد داشته باشیم باید اول سنگندانه مورد استفاده آن نیز دارای استاندارد باشد،سیمان مصرفی استاندارد باشد و اختلاط درست و استانداردی داشته باشد، برای ساخت و سازهای ایمن لازم است که حتما مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساخت و سازها نیز مشمول استاندارد اجباری باشد و باید الزامات استاندارد را پاس کرده باشند و اگر این مقررات و استانداردها در محصولات مورد نیاز ساخت و ساز و بتن انجام نشده باشد به طور قطع منجر به بروز مشکلات در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه خواهد شد.

همتی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و طبق الزامات قانونی که وجود د

ارد، واحدهای تولیدی سطح استان که پروانه کاربرد علامت استاندارد را اخذ کرده اند، هر سه ماه یکبار مورد بازرسی قرار می گیرند اما ما به این امر بسنده نکردیم و واحدهای تولیدی در سطح استان بسته به نوع محصول تولیدی از جمله صنایع غذایی و لبنی بیش از حالت عادی مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان خاطرنشان کرد: واحد تولیدی بتن پرهون دژ غرب جزو اولین واحدهای تولیدی بتن در استان بوده است که پروانه کاربرد علامت استاندارد را کسب کرده است و مسئولان شرکت نیز تلاش و رغبت زیادی در راستای کیفی سازی محصولات و منطبق کردن محصولات با استانداردهای لازم را داشته اند و خوشبختانه در کمترین فرصت ممکن در سال گذشته پروانه کاربرد علامت استاندارد را کسب نموده و انطباق کیفی محصولات آن با استاندارد محرز شده و مستمر است./م

225 واحد تولیدی در استان ایلام  تحت پوشش کاربرد علامت استاندارد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار