مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از جذب دو هزار و ۳۵۱ نفر کارورز در استان ایلام خبر داد و گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به خوبی در استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکرالله شیرخانی  اظهار کرد: دولت، مشوق‌های ویژه ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایجاد کرده که طرح کارورزی، از جمله سیاست‌های بازار کار است.

وی گفت: در این طرح استان ایلام موفق به جذب دو هزار و ۳۵۱ نفر کارورز شده است.

شیرخانی اظهار کرد: این افراد پس از اتمام دوره کارورزی که مدت سه ماه است، با صلاحدید کارفرما می‌توانند جذب بنگاه شود و کارفرما مشمول طرح بخشودگی ۲۰ درصد از سهم بیمه تامین اجتماعی به مدت دو سال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه در این طرح کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است، افزود: شرایط برای ثبت نام در این سامانه داشتن سن بالای ۲۰ سال تا ۳۵ سال - مدرک تحصیلی لیسانس به بالا - در دو سال اخیر کمتر از شش ماه سابقه بیمه داشته باشند.

وی گفت: مدت قرارداد کارورزی سه ماه بوده و کارفرما تعهدی در قبال جذب کارورز ندارد، کمک هزینه کارورزی برای لیسانس ۱۵ میلیون ریال و برای فوق لیسانس ۱۸ میلیون ریال و دکترا ۲۱ میلیون ریال است.

شیرخانی گفت: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه‌های فعال بخش خصوصی اجرا می‌شوند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
واقعاً جای تاسف هست با این وضعیت بیکاری و رکود، این مدیر حزبی و موروثی که از حمایت خبرگزاری ها هم برخوردار هست آمار چرند می زنه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار