وقتی در کشور وضعیت کرونا در کمتر از یکماه از وضعیت زرد ونارنجی به وضعیت بحرانی می رسد این یعنی بازگشایی مدارس تاثیر شگرفی بر روند رو به رشد ابتلای کرونا در کشور داشته است وهیچ فردی نمی تواند بخاطر هیچ مصلحتی این واقعیت را نادیده بگیرد .
کد خبر: ۹۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 03 October 2020

تابناک ایلام::از همان روز اولی که با لجاجت ،اصرار و بی تدبیری مدیران وزارت آموزش وپرورش ،مدارس بازگشایی شدند ،همواره بر این هشدار تاکید ورزیدیم که بازگشایی مدارس در این فصل و در این شرایط حساس یکه تازی کرونا و فقدان امکانات در مدارس یک اشتباه بزرگ محسوب می شود .

اشتباهی که چشم بستن بر آن و عبور از کنار آن می تواند مخاطرات جدی برای سلامت دانش آموزان ،معلمین واولیاء را درپی داشته باشد ،اما هیچگاه این تذکر وانذارها از سوی مدیران این دستگاه جدی گرفته نشد .نتیجه هم این شد که امروز کرونا وضعیت بحرانی را برای کشور رقم زده وکنترل آن مستلزم هزینه های فراوانی است .

در کشور ما این موضوع در ساختار مدیریتی جا افتاده است که تصمیمات نه در راستای رفع موانع و برای پیشبرد امور یا کمک برای توسعه ورشد یک حوزه، بلکه بخاطر تامین  منافع عده ای  در سایه اتخاذ می شود که در مختصات ذهنی وفکری آنان جان مردم کوچکترین جایگاهی ندارد . به یقین اصرار بر بازگشایی مدارس از سوی مدیران نه بخاطر دغدغه سواد و تحصیل دانش آموزان بلکه تصمیمی مافیایی برای تامین منافع گروهی است که همیشه در سایه قرار داشته و چرخ مملکت برای پر شدن جیب های آنان می چرخد !

وقتی در   کمتر از یکماه دوضعیت کرونا در کشور  از زرد ونارنجی به وضعیت بحرانی می رسد این یعنی بازگشایی مدارس تاثیر شگرفی بر روند رو به رشد ابتلای کرونا در کشور داشته است وهیچ فردی نمی تواند بخاطر هیچ مصلحتی این واقعیت را نادیده بگیرد .

در استان ما هم نتیجه این شده است که بر اساس گفته های رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از 15شهریور تا 12مهرماه 58 معلم و51دانش آموز به کرونا مبتلا شده اند که این موضوع نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی در مدارس صرفا جنبه تزیینی وبخشنامه ای داشته است.

هرچند ما نمی خواهیم تلاش های کادر بهداشتی ودرمانی را تحت شعاع یک اظهار عقیده قرار دهیم ،شهادت می دهیم که مدیران دانشگاه علوم پزشکی همواره مخالف بازگشایی مدارس بوده اند ،هشدار داده اند و درباره وضعیت مدارس از حیث رعایت پروتکل ها وامکانات بهداشتی گزارش داده اند که شرایط بازگشایی را ندارند ،اما با تمام احترامی که برای آنها قایل هستیم اینجا می گوییم نظرات آنها بعنوان دستگاهی تخصصی در خصوص فعالیت ویا عدم فعالیت صنوف و یا مدارس در ستاد کرونا جایگاهی ندارد .

این را هم می گوییم ؛گرچه ابتلای 109معلم ودانش آموز در استانی کوچک آمار کمی نیست ،اما با وجود احترامی که برای عزیزانمان در دانشگاه علوم پزشکی قایل هستیم باز هم این آمار با واقعیت میدانی حضور کرونا در مدارس سنخیت ندارد .بنابراین هم آموزش وپرورش وهم دانشگاه ودر راس آنها ستاد کرونای ایلام باید به خود آیند وبپذیرند که زنگ خطر در مدارس به صدا در آمده واگر این زنگ را نشنوند باید شرایط بدتر از این را تجربه کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار