رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از افراد درمان بیماری های دندان را به تعویق می اندازند اما خدمات دندانپزشکی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 01 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علی بیگلری اظهار داشت: نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا در مراکز درمانی سبب شده است مردم از مراجعه به دندانپزشکی ها خودداری کنند در صورتی که با شیوع کرونا رعایت پروتکل ها در این مراکز جدی تر شده است.

وی افزود: پیش از این سرایت بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت مراکز دندانپزشکی را تهدید می کرد که با رعایت موارد بهداشتی از سرایت آن جلوگیری شد و در شرایط کرونا نیز قطعا رعایت این موارد بهداشتی بیشتر و جدی تر است.

دکتر بیگلری تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط دندانپزشکی در اولویت قرار دارد اما مردم نیز باید پروتکل ها را رعایت کنند.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ارائه پروتکل های بهداشتی در خصوص کنترل بیماری های واگیر از جمله کرونا از طریق اطلاع رسانی مجازی، پوسترها و بروشورها در سطح مراکز دندانپزشکی صورت گرفته است.

دکتر بیگلری افزود: فراهم آوردن شرایط بهینه جهت کنترل عفونت، از قبیل در اختیار گذاشتن ماسک برای بیماران در بدو ورود و همه پرسنل، تهیه مواد ضدعفونی و در اختیار گذاشتن آن برای بیماران و پرسنلی که در سطح مرکز در حال تردد هستند از اقدامات در راستای جلوگیری از انتشار کرونا است.

دکتر بیگلری اظهار داشت: ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی در صورت مشاهده بیماری که دارای علائم بیماری است، موظف به لغو درمان دندانپزشکی و ارجاع بیمار به مراکز بهداشتی درمانی منتخب کرونا در سراسر استان جهت اقدامات مقتضی هستند./م

ایرنا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار