آیا اختلاف استاندار ونمایندگان آشکار تر خواهد شد؟
اما از سویی نیز دو هدف نهفته در اقدام این دونماینده شمالی وجنوبی استان در دیدار همزمان با یک مقام مسئول از دومنظر قابل تحلیل است که بیس این مطلب را تشکیل خواهد داد .
کد خبر: ۹۰۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 01 October 2020

تابناک ایلام::روز گذشته خبری در فضای مجازی ورسانه ای استان منتشر شد که دو نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر راه وشهرسازی مسایل مبتلا به استان در حوزه زیر ساختی را پیگیری نموده اند .آنچه که در تیتر خبر نسبت به اصل موضوع یعنی پیگیری مسایل استان برجسته شده ،نمایش وحدت وهمدلی نمایندگان استان بود که البته اقدام حسنه ای در راستای منافع استان قابل تعبیر است.

اما از سویی نیز اقدام این دونماینده شمالی وجنوبی استان در دیدار همزمان با یک مقام مسئول از دومنظر قابل تحلیل است که بیس این مطلب را تشکیل خواهد داد .

اول اینکه اگر حضور همدلانه بسطامی وعلیزاده بر خلاف آنچه که در فضای مجازی عنوان شده است ، با توجه به سابقه اختلافات و حرف وحدیثها وحاشیه های  شکل گرفته در انتصابات استان وهمچنین انتخابات حوزه جنوب استان در راستای نمایش اتحاد این دو نماینده بر علیه نماینده عالی دولت در استان قلمداد نشود ،آن وقت می توان آن را در راستای همدلی برای تامین منافع استان به حساب آورد .

دوم اینکه در این دیدار نماینده حوزه شمالی موضوع اجرای راه آهن کرمانشاه ایلام ومهران  و از سویی نیز نماینده حوزه جنوبی موضوع راه آهن اندیمشک ،دهلران ومهران را پیگیری نموده اند . اگر منابع دولت اکتفای اجرای همزمان این دو خط ریلی را بنماید اقدام مناسبی در راستای منافع استان خواهد بود . اما با توجه به اینکه در چهار سال گذشته یکی از نمایندگان استان تمام ظرفیت وانرژی خود را بر اجرای این طرح متمرکز نمود وکماکان این موضوع در برزخ تصمیم گیری و تامین منابع دولت قرار دارد ،بهتر این بود نمایندگان استان به جای اینکه هرکدام مسیر مورد نظر خود برای اجرای این خط ریلی را مطرح نموده به گونه ای که امکان عملیاتی شدن هیچکدام از آنها فراهم نباشد،بر همان طرح قبلی زخمی شده متمرکز می شدند تا امکان تحقق حداقلی آن برای استان فراهم شود .

هرچند قضاوت درباره این موضوع و نتیجه گیری را به مخاطبین محول می کنیم ،اما جلسه روزگذشته استاندار با حضور سارا فلاحی با موضوع سرمایه گذاری و بیان این مساله از سوی استاندار ایلام که ریل گذاری برای قطار در استان شکل گرفته است را باید در همین راستا تحلیل وتفسیر نماییم که همراهی دو نماینده قبل از اینکه همدلی برای ایلام قابل تعبیر باشد ،نمایش قدرت در مقابل نماینده عالی دولت در ایلام به حساب خواهد آمد .

بی گمان یکی از مهمترین آسیب هایی که  در طول چندسال اخیر با سایه افکنی بر دیگر مولفه ها ،مسیر رشد وتوسعه استان را متوقف یا کند نموده است ،عدم همراهی ،همدلی ،تعامل دلسوزانه فارغ از اختلاف دیدگاه و هم افزایی مدیران تاثیر گذار استان بوده است .

در جایی که تیم اجرایی دولت در استان با نمایندگان مجلس از نظر سیاسی دارای اختلاف دیدگاه بوده و هر کدام سعی خود را برناکارآمد جلوه دادن دیگری معطوف نموده یا به رغم اشتراک دیدگاه بدلیل اختلاف نظر در موضوعات مدیریتی تمامی تلاش خود را بر خنثی نمودن دیگری متمرکز نموده اند ،بعنوان چوب لای چرخ توسعه استان ظهور وبروز و دود ناشی از این اختلافات همواره به چشم مردم استان رفته است.

مضافا اینکه نمایندگان ومدیریت عالی استان بعنوان دو رکن تاثیر گذار برای رشد وتوسعه استان باید با همدلی ووحدت نظر و با کارکارشناسی اهداف کلانی را تعریف نمایند که هم از نظر فنی وهم از حیث منابع قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد وگرنه دنبال نمودن اهدافی که قابلیت اجرایی نداشته وهر کدام از نمایندگان تنها برای اقناع مردم حوزه انتخابیه خود چند هدف غیر قابل اجرا را دنبال نمایند ،ضمن اینکه اهداف محقق نمی شود ،اتلاف وقت وانرژی و نابودی سرمایه اجتماعی خود را به دست خود رقم زده اند.

از سویی نیز هرگاه مدیران استان ونمایندگان به وحدت وهمدلی مسیر رفع مشکلات وگره های استان را در پیش گرفته اند ،خروجی این اقدام تامین منافع مردم استان را به دنبال داشته است .

چنانچه همراهی این دو نماینده در مسیر انزوای مدیر اجرایی دولت در استان صورت گرفته است ،باید گفت که این همدلی نه تنها تامین کننده منافع استان نخواهد بود بلکه همچون گذشته به جای هم افزایی برای رفع تنگناها ومشکلات قرار گرفته در مسیر توسعه استان ، انرژی نمایندگان و نماینده عالی دولت در استان صرف چنگ اندازی به صورت هم و خنثی نمودن تلاش های متقابل برای حذف دیگری در عرصه تصمیم گیری اتلاف خواهد شد واین موضوع می تواند توسعه استان را به محاق ببرد.

همچنین توصیه می شود نمایندگان استان به جای پیگیری طرح هایی که صرفا رنگ وبوی خوراک تبلیغاتی برای ارضاء موقتی مردم حوزه انتخابیه را با خود به همراه دارد ،با توجه به شرایط کلی کشور ،قابلیت فنی و مهمتر از همه وضعیت منابع مالی بر طرح هایی تمرکز کنند که بتوانند در پایان چهار سال وکالت آن را برای مردم قابل لمس نمایند. بدیهی است تعریف طرح های متعدد نافرجام از سوی نمایندگان وافزایش توقع مردم ، در پایان چهار سال به گره ای کور بسته شده برپای خود آنان تبدیل خواهد شد که هرگز رها شدن از آن برایشان مقدور نخواهد بود .

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
از فرودگاه آبدانان چه خبر؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
بردار شما جز حوزه جنوب استان هستید
پیشرفت حوزه جنوب یعنی نابودی ایلام که هیچی نداره
داره با نفت گاز کشاورزی و نیروری علمی شما پوز مرکز استان بودن را میدهید و میخورد
شما محکومید به فنا
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
دهلران دره شهر ابدانان
سلام بر خوزستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار