نمایندگان استان ایلام در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در اجرای طرح های زیرساختی و راهسازی استان شدند.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 01 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ در دیدار نمایندگان استان ایلام با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، مطالبات مردم استان ایلام در حوزه جاده ای و زیرساخت های حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان استان در این دیدار ضمن اشاره به محرومیت استان از راه آهن و زیرساخت مناسب جاده ای، نداشتن یک کیلومتر آزادراه، مناسب نبودن وضعیت جاده های ورودی استان از سمت استان های همجوار، حجم بالای تصادفات و تلفات جاده ای، خواستار پیگیری و تسریع در اجرای طرح های زیرساختی و جاده ای استان شدند.

اجرای عملیات راه آهن کرمانشاه به ایلام، اتمام عملیات جاده حمیل به ایلام، بهسازی و تسطح مسیر حمیل تا سرابله، فاز دوم تونل آزادی، اتمام جاده چشمه چاهی به سیروان، کنارگذر ایوان و ایجاد کمربندی ورودی ایلام از ابتدای هفت چشمه به صالح آباد از مهمترین طرح مورد اشاره علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بود.

بهزاد علیزاده دیگر نماینده استان نیز با اشاره به عدم استفاده کافی استان از ظرفیت های مسیر عتبات عالیات، خواستار تسریع در اجرای طرح راه آهن اندیمشک - دهلران به مهران شد.

آغاز عملیات اجرایی آزادراه نجف - پل زال به چیلات، چهارخطه کردن جاده مهران به دهلران و اندیمشک، احداث زیرگذر تقاطع کنارگذر شهر دهلران به سمت روستای فرخ آباد از دیگر موارد مهمی بود که علیزاده اجرای آنها را مورد تاکید قرار داد.

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز ضمن قدردانی از همگرایی و جدیت نمایندگان استان در پیگیری طرح های زیرساختی، شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن بخش زیادی از استان را مهمترین مشکل حوزه زیرساختی دانست که منجر به افزایش هزینه ها و کندی عملیات راهسازی می شود.

خادمی اتصال حمیل به کرمانشاه را موجب کاهش ۵۰ کیلومتری مسافت ایلام تا کرمانشاه عنوان کرد که در مراحل پایانی است، همچنین فاز دوم تونل آزادی به پیمانکار واگذار شده و آماده شروع کار است، چهارخطه شدن جاده دهلران اندیمشک در مرحله مناقصه است و بزودی با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

معاون وزیر راه از تامین اعتبار و تکمیل جاده ایلام به مهران و اتمام طرح مطالعاتی راه آهن اندیمشک به دهلران و در خصوص پیگیری برای شروع عملیات این طرح و همچنین آزادراه نجف، پل زال به چیلات قول مساعد داد.

دستور فوری جهت تامین اعتبار و اتمام جاده چشمه چاهی و اجرایی شدن زیرگذر دهلران به فرخ آباد از دیگر اقدامات خادمی در راستای مطالبات مردم استان ایلام بود.

در خصوص سایر طرح ها ضمن بررسی دقیق و گفت و گوی تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی استان، قول مساعد داده شد که اقدامات لازم انجام گیرد.

همچنین در پایان مقرر شد بزودی نشستی با حضور نمایندگان استان، مدیرکل راه و شهرسازی و معاون وزیر جهت تسریع فوری در طرح های زیرساختی استان برگزار شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار