معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خبر داد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۶ هزار و ۶۷۱ مورد از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان در مراحل ساخت قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 30 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی در نشست ویدئوکنفرانس با معاونان عمرانی استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: سهمیه استان ایلام در طرح مالی اقدام مسکن ملی پنج هزار واحد بود که با رایزنی های صورت گرفته این تعداد به ۱۰ هزار و ۵۳۰ واحد افزایش یافت.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۷۱۸ متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که در مراحل ابتدایی پنج هزار و ۲۴۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند و از این مقدار نیز چهار هزار و ۵۸۳ نفر شرایط نهایی لازم را برای مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن استان ایلام پیدا کردند.

واریز ۳۹۸ میلیارد ریال برای اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در ایلام

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳۸ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان برای برخورداری از این برنامه تایید نهایی شده اند، یادآور شد: ۲ هزار و ۶۲ متقاضی تاکنون افتتاح حساب کرده و یک هزار و ۴۲ نفر نیز مبلغ ۳۹۸ میلیارد ریال از مبلغ درخواستی را واریز کرده اند.

کرمی اضافه کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ مورد از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان ایلام در قالب تفاهم نامه با دستگاه های مختلف اجرا می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۲ مورد مربوط به بنیاد مسکن ، یک هزار و ۳۳۰ مورد آموزش و پرورش ، ۳۵۰ واحد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ۳۵۰ واحد نیز متعلق به نیروی انتظامی است.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: ۶ هزار و ۶۷۱ واحد در مرحله واگذاری زمین قرار داشته که از این تعداد ۶ هزار و ۱۷۱ واحد قرارداد منعقد و همین تعداد نیز کلنگ زنی شده اند و ۲ هزار و ۷۷۰ واحد در حال صدور پروانه ساخت هستند.

کرمی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۲۹ واحد ازاین تعداد نیز جزو منطقه بازآفرینی شهری هستند که مراحل انعقاد قرارداد، کلنگ زنی ، اخذ پروانه ، تجهیز کارگاه ، تسهیلات ساخت ، اتمام پی سازی ، اتمام اسکلت و سقف ، اتمام سفت کاری ، اتمام نازک کاری و اخذ پایانکار را می گذرانند.

وی همچنین از ساخت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد دیگر در استان ایلام در قالب تفاهم نامه با بنیاد مسکن و کمیته امداد و همچنین سازمان برنامه و بودجه خبر داد که ۲ هزار واحد تا پایان دولت تکمیل خواهند شد.

اجرای ۱۵ پروژه عمرانی جهش تولید در ایلام

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های جهش تولید در استان پرداخت و گفت: ۳۰ پروژه در این چارچوب به استان ایلام اختصاص دارد که ۱۵ پروژه در بخش های راه ، بهداشت و درمان ، ایستگاه پمپاژ و ... به حوزه عمرانی تعلق دارد.

کرمی با اشاره به برنامه های دولت برای بازسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد جدید در این چارچوب تاکنون احداث و ۱۹ هزار واحد نیز تسهیلات دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: پروژه های اربعین استان ایلام با وجود محدودیت منابع اعتباری فعال بوده و هم اکنون در حوزه تکمیل پارکینگ ها ، زیرساخت های پایانه و پروژه های راهسازی پیمانکاران در حال فعالیت هستند تا در سال های آینده شاهد خدمات رسانی بهتری از زائران اباعبدالله الحسین (ع) که ۶۲ درصد آنها از مرز مهران تردد می کنند، باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار