مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:
مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، گفت: 10 مرکز علمی کاربردی و 4 هزار دانشجو در سطح استان ایلام، وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 30 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمودرضا دلاور مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی 27 سال پیش با هدف ارتباط متناسب و متوازن بین صنعت و دانشگاه ایجاد شد و هم اکنون در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و فرهنگ و هنر دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: 162 مرکز نوآوری در کشور وجود دارد که 35 هزار مدرس پاره وقت در سطح کشور و 250 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد.

مشاور رئیس رانشگاه علمی کاربردی کشور، گفت: از جمله اقدامات دانشگاه در کیفیت، انجام سطح بندی است که مراکز آموزشی در این راستا مورد بررسی و در 4 سطح 1 تا 4 قرار گرفته‌اند.

دلاور ادامه داد: وجود 10 مرکز علمی کاربردی و 4 هزار دانشجو در سطح ایلام این دانشگاه را در استان ایلام در رتبه و درجه 1 قرار داده است؛ طبق اسناد بالا دستی باید در برنامه ششم توسعه 30 درصد دانشجویان مهارتی باشند که درحال حاضر چیزی در حدود 15 درصد است.

وی تصریح کرد: مصمم شده‌ایم تا برخی از آزمون‌ها به صورت متمرکز از مرکز مشخص و در کل کشور برگزار شود؛ سعی شده که هر مرکز در یکی از خوشه‌های شغلی قرار گیرد و در همان رشته به آموزش بپردازد.

دلاور ادامه داد: از دیگر اقدامات دانشگاه ماموریت گرایی است که برای مراکز ماموریت‌های خاصی مشخص شده؛ در دانشگاه چیزی در حدود 500 دانشجوی خارجی را داریم./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار